پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی شاهرودی

حوزه/ دبیر شورای سیاستگذاری کنگره نکوداشت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی از برگزاری نشست های علمی وفرهنگی در ایران و کشورهای مختلف خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، فرشید فلاح امروز در نشست خبری کنگره نکوداشت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی که در قم برگزار شد، گفت: استان سمنان دارای شخصیت های مهم فرهنگی دینی است و شخصیت های فرهیخته ای را تقدیم جامعه فرهنگی کشور کرده است، ولی شخصیت آیت الله شاهرودی ویژه و بی نظیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، افزود: در این زمینه به آیت الله العظمی شاهرودی به عنوان‌ گنج نگاه کردیم و باید این مرجع بزرگ را به نسل جوان بشناسانیم.

وی عنوان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اجرای فاخر نکوداشت آیت الله العظمی شاهرودی تاکید داشت و کار علمی به حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی سپرده شد و مهم ترین اتفاق، تیم شایسته و کاردانی است که در حال فعالیت هستند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بیان کرد: از حوزه های علمیه سمنان، قم و مشهد تشکر می کنم که همکاری بسیار خوبی با ما دارند، معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار چاپ رمان درباره این مرجع بزرگ را بر عهده دارند.

وی گفت: بیت آیت الله شاهرودی آقازاده ها و نوه های این مرجع همکاری بسیار خوبی با ما دارند و خوشبختانه در این مسیر بسیاری از امورات با این هماهنگی ها انجام شد. از جمله گردآوری ۵۰۰ قطعه عکس از ایشان که با توجه به اینکه ایشان در سال ۵۳ شمسی رحلت کردند، جمع آوری این تعداد عکس از ایشان یک سند بسیار مهم فرهنگی به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان بیان کرد: برنامه ریزی شده که نشست های علمی در مشهد و نجف و شاهرود برگزار شود، سفارش مقالات در زمینه اجتهاد، فقاهت و سرگذشت و خدمات علمی و سیره اخلاقی و نقش در نهضت امام‌راحل انجام شده است.

وی گفت: مستندخطی و همچنین خاطراتی که از مرحوم آیت الله شاهرودی باقی مانده و کلیپی از شاگردان ایشان تهیه شده و تولید فیلم تلویزیونی حدیث سرو  از اقداماتی است که انجام شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha