شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدحسین رفیعی

حوزه/ نشست خبری بیست و ششمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی، با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه، در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این نشست، حجت‌الاسلام رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی، با اشاره به حرکت بالنده این مرکز علمی  در عرصه قرآن و حدیث، اظهار داشت: طلاب برای ورود به فعالیت های ترویجی، باید توان لازم را در زمینه قرآن داشته باشد؛ به همین دلیل، قرآن و حدیث و آموزش های مربوط به آن در همه بخش های جامعةالمصطفی به صورت مبسوط جاری است.

مدیرکل قرآن و حدیث از فعالیت‌های گسترده اداره کل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی سخن گفت و با اشاره به تحت پوشش قرار دادن طلاب المصطفی در این زمینه، از آمارهایی در این باره سخن به میان آورد و ابراز کرد: خرسندیم که ۹٪ طلاب ما حافظ کل قرآن کریم یا اجزای آن هستند. از سوی دیگر، جامعةالمصطفی نزدیک به سیصد طلبه قاری قرآن دارد که می توانند به صورت زیبایی به تلاوت قرآن بپردازند.

وی، در ادامه، افزود: در جامعةالمصطفی، بیش از چهارهزار طلبه پژوهشگر قرآنی مشغول فعالیت هستند. افزون بر این، جامعةالمصطفی ۲۹ گروه علمی قرآنی و حدیثی دارد که در ایران و هشت کشور فعالیت می نمایند.

حجت‌الاسلام رفیعی این آمار را در خور توجه و بی نظیر برشمرد و با بیان اینکه از این گروه‌ها، ۲۱ گروه در مراکز مختلفی در ایران مشغول فعالیت در زمینه قرآن و حدیث هستند، بیان نمود: در کنار آنچه تاکنون گفته شد، دوازده انجمن علمی قرآن و حدیثی نیز در جامعةالمصطفی به فعالیت در این عرصه مشغول اند. شش مجله علمی و ترویجی مرتبط با قرآن و حدیث نیز به انتشار مطالب قرآنی و حدیثی اهتمام دارند که از این تعداد، چهار مجله در خارج کشور منتشر می شود.

وی، با اشاره به ترجمه بیش از هفتصد کتاب در زمینه قرآن و حدیث به زبان های گوناگون در جامعةالمصطفی، خاطرنشان ساخت: در جامعةالمصطفی بیش از سه هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری با موضوع قرآن و حدیث دفاع شده است.

حجت‌الاسلام رفیعی، در پایان، تصریح نمود: این آمار نشان می دهد که در جامعةالمصطفی، اهتمام ویژه ای به قرآن و حدیث وجود دارد.

شایان ذکر است: مرحله نهایی این مسابقات در تاریخ ۱۴ اسفندماه سال جاری، از ساعت ۸ تا ۱۷ و اختتامیه آن در تاریخ ۱۹ اسفندماه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha