جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه توسعه فرهنگ عفو و بخشش در جامعه از ضرورت‌های مورد تاکید قران و دین اسلام است، گفت: همه ما باید در حد توان خود به دستگیری از همنوعان خود بپردازیم و این را جز وظایف خود بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم آزادسازی ۳۰ نفر از زندانیان نیازمند با تقدیر از انجام این اقدام خیرخواهانه، اظهار داشت:  عظمت کار خیر به میزان تاثیرگذاری آن عمل در جامعه است و تلاش برای آزاد سازی زندانیان نیازمند نیز از جمله اقداماتی است که با اثرات فراوانی در جامعه همراه است.

وی افزود:  مراسم امروز تنها آزادی این ۳۰ نفر نیست، بلکه خدمت رسانی به خود این افراد، خانواده‌های آنها و جامعه است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امیدواریم دیگر فردی دچار این مشکلات نشود، گفت: استان همدان دارای تعداد زیادی خیّر است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد و این ظرفیت را فعال‌تر کرد.

وی با اشاره به اقدامات خیّرین همدانی در انجام امور خداپسندانه، یادآور شد: در چند روز گذشته نیز پس از آنکه فردی مسن به جهت مشکلات مالی به زندان افتاده بود، همین خیرین با حضور به موقع، زمینه آزاد سازی او را فراهم کردند.

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه با بیان اینکه توسعه فرهنگ عفو و بخشش در جامعه از ضرورت‌های مورد تاکید قران و دین اسلام است، گفت: همه ما باید در حد توان خود به دستگیری از همنوعان خود بپردازیم و این را جز وظایف خود بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما جز یک جامعه‌ایم و دارای دردهای مشترک هستیم، عنوان کرد: نباید نسبت به گرفتاری دیگر برادران و خواهران خود بی‌تفاوت باشیم، و بگوییم به ما ربطی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: امروز با فعال کردن ظرفیت خیرین، فعالیت این عزیزان را باید به سمت حمایت از زندانیان و خانواده ‌آنان سوق دهیم، که در این راه لازم است انجمن حمایت از زندانیان مورد حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از استان، مجموعه‌هایی برای گرفتن رضایت و میانجی‌گری در حال فعالیت هستند، گفت: با وجود خیرین و بزرگان و صاحب نفسانی که در این استان وجود دارد، باید ضمن شناسایی این افراد، مجموعه‌ای را به هدف میانجی‌گری و برطرف شدن این خلا در همدان ایجاد کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در دورانی که با شرایط سخت اقتصادی روبرو هستیم، چنین مشکلاتی نیز بیشتر به وجود می‌آید، اظهار داشت: شنیدن گرفتاری یک هموطن موضوعی است که قلب هر شنونده‌ای را بسیار ناراحت می‌کند، چرا که این اتفاق، نه تنها خود او بلکه خانواده‌ و جامعه را نیز درگیر خواهد کرد.

گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم زمینه آزاد سازی ۳۰ نفر از زندانیان همدان را فراهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha