سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: حوزه علمیه خواهران نه تنها در مباحث آموزشی و حوزوی فعالیت دارد، بلکه با راه‌اندازی کانون‌هایی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در این زمینه مشارکت می‌کند.

حجت الاسلام رضا کاظم لو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، گفت: استان قزوین دارای ۶ حوزه علمیه خواهران است که ۳ مدرسه در قزوین و مدارس دیگر هم در شهرستان‌های بوئین‌زهرا، تاکستان و آبیک دایر بوده و به تعلیم و تربیت بانوان حوزوی مشغول هستند.

مدیر حوزه علیمه خواهران قزوین با اشاره به نقش پژوهش در گسترش علوم دینی، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه به صورت مدرن و پژوهش محور است.

وی ادامه داد: در کار فرهنگی هر کسی تأثیر خودش را دارد؛ طلبه و استاد هر کدام جایگاه و تأثیرگذاری خود را دارند، ولی آنچه مهم است توجه به این نکته است که از مهمترین وظایف ما در جامعه دفاع از ولایت، اسلام و نظام است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین بیان کرد: حوزویانی موفق هستند که همیشه در مسیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری گام بردارند که خوشبختانه حوزه های علمیه سراسر کشور این ویژگی را به خوبی و شایستگی دارند.

 وی با اشاره به جایگاه دانش اظهار کرد: علم و دانش، مایه اقتدار است و جامعه‌ای که دانش و هنر نداشته باشد آن جامعه عقب مانده خواهد بود.

حجت الاسلام کاظم لو با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان کرد: رهبری در این بیانیه به موضوعات مختلف از جمله دانش اشاره کرده و عنوان کرده است که دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و اگر جامعه اسلامی علم داشته باشد به اهداف خود می‌رسد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین به پذیرش طلاب خواهر تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ پرداخت و عنوان کرد: بخش اداری مراکز حوزه علمیه در استان فعال است و متقاضیان ثبت نام برای آشنایی بیشتر با شرایط و توجیه شدن، بهتر است به صورت حضوری مراجعه کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام هم از طریق سایت پذیرش حوزه علمیه خواهران و هم به صورت حضوری رد حوزه‌های علمیه امکان پذیر است.

حجت الاسلام کاظم لو ادامه داد: در قزوین در دو مرکز برای دسترسی آسان علاقمندان در شهرک کوثر و مرکز شهر در مدرسه کوثر با ظرفیت ۸۰۰ نفر زمینه تحصیل طلاب علوم دینی مهیا شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha