جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار مهدی حاجیان

حوزه/معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه روزانه در بیش از ۱۹۰۰ نقطه با مردم در تماس و تعامل هستیم ، گفت: نیروی انتظامی یک نیروی انعطاف پذیر است و با هر نوع وظیفه ای که بر آن محول می شود، تغییر تاکتیک می دهد و به ایفای نقش می پردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار مهدی حاجیان، در حاشیه بیست و سومین گردهمایی تخصصی معاونان و مدیران حوزه اجتماعی ناجا، با قدردانی از تلاش فعالان حوزه اطلاع رسانی اظهار داشت: معتقدم که خبرنگاران و اصحاب رسانه ، شرکای اصلی پلیس برای ارائه عملکرد، اقدامات و توانمندی نیروی انتظامی هستند. در واقع نقش پل ارتباطی پلیس و مردم را ایفا می کنند.

وی با اشاره به تنوع و تکثر ماموریت های ناجا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی از مرز تا مرکز و به پهنای جغرافیای جمهوری اسلامی ایران و بر مبنای وظایف ذاتی و قانونی، ماموریت های خود را دنبال و اجرایی می کند و بیش از ۳۰ نوع ماموریت برای آن تعریف شده است.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی؛ یک نیروی مسلح اجتماعی است که در بطن و متن زندگی مردم حضور دارد و علاوه بر ایجاد نظم و انضباط و ارائه خدمات، از مولفه های موثر و تاثیرگذار در امنیت عمومی است.

سردار حاجیان اضافه کرد: روزانه در بیش از ۱۹۰۰ نقطه با مردم در تماس و تعامل هستیم و با توجه به اینکه نیروی انتظامی؛ یک نیروی انعطاف پذیر است با هر نوع وظیفه ای که بر آن محول می شود ، تغییر تاکتیک می دهد و به ایفای نقش می پردازد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه سیاست های ابلاغی فرمانده ناجا با مبنای تحقق پلیس جامعه محور را عملیاتی می کنیم به تشریح رویکرد "ایجابی " و " سلبی " پلیس پرداخت و گفت: بیش از ۸۰ درصد از عملکرد نیروی انتظامی در حوزه ایجابی است و در ماموریت و موضوعات سلبی نیز ، ناجا با نگاه اقتدار و بالابردن توان رزمی خود ، ماموریت های ارجاعی را دنبال می کند.

وی با اشاره به رویکرد سلبی ناجا در ماموریت های خاص خاطر نشان کرد: با توسل بر این رویکرد به عده ای قانون گریز که تحت عناوینی چون اراذل و اوباش یا هر عنوان دیگری در صددند که ناامنی ایجاد کنند، اجازه جولان نمی دهیم و در واقع با اقتدار و براساس اختیارات قانونی که قانون گذار به ما محول کرده در مقابل قانون شکنان می ایستیم و قاطعانه با آنان برخورد می کنیم.

سردار حاجیان تاکید کرد: اقتدار توام با مهربانی سرلوحه پلیس است، چنین پلیسی مطالبه مردم است و در تلاشیم که اقتدار و مهربانی را توامان داشته باشیم و از آنجایی که حافظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و جان ، مال و ناموس مردم هستیم به هیچ کس اجازه نمی دهیم که امنیت مردم را خدشه دار کنند و افتخار می کنیم که خدمتگزار بهترین مردم جهان هستیم.

قانون، مبنای اقدامات پلیس

سردار حاجیان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد نیروی انتظامی همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور پرداخت و عنوان کرد: در بحران کرونا، نیروی انتظامی، تمام توان ، قدرت و تجهیزات خود را در اختیار سلامت مردم گذاشت و در واقع پلیس اجرای حداکثری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را عهده دار شد و حضور فداکارانه نیروهای پلیس در خیابان ها ، جاده ها، تامین امنیت بیمارستان ها، آرامستان ها و ... اتفاق افتاد؛ در واقع باید بگویم نیروی انتظامی در این ایام حساس نظارت خود را صد چندان کرد.

وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد: در حالی که پلیس سعی داشت در این مقطع حساس زمانی نیز با بهره مندی از رویکرد ایجابی به اجرای برخی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کند ، شاهد بودیم که عده ای سودجو به دنبال احتکار اقلام اساسی و مورد نیاز مردم و یا امکانات پزشکی و درمانی بودند که در این فرآیند نیز با توسل بر اقدامات هوشمندانه اعم از بازدیدهای میدانی از صنوف، شناسایی و دستگیری محتکران و ... وظایف خود را با تمام توان انجام دادیم.

معاون اجتماعی تاکید کرد: دغدغه جدی ما تامین امنیت و ایجاد رفاه و آسایش مردم است، خود را خدمتگزار مردم می دانیم و به همه سلیقه ها و افراد "با مساوات" خدمات ارائه می کنیم.

سردار حاجیان با اشاره بر اینکه امنیت یک محصول گرانبها است تاکید کرد: امنیت بستر توسعه فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی و ... است؛ توسعه بدون امنیت اتفاق نمی افتد بنابراین، این اطمینان را به مردم می دهیم که فرزندانشان در نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی برای ارتقاء نظم و امنیت در کشور تلاش می کنند.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: از آنجایی که امنیت محصولی مشترک است شایسته می باشد که همه نهادهای متولی در این حوزه سهم خودشان را در تامین امنیت ایفا کنند و نبایستی سنگینی بار را صرفا بر روی دوش ناجا بیندازند .

این مقام مسئول تاکید کرد: امنیت مطالبه مردم است و در واقع نیروی انتظامی با طرح این مسئله که همه نهادها در تولید و توسعه امنیت سهم و نقش خود را ایفا کنند ، در واقع مطالبه مردم را بیان می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha