پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تغییر نام مدرسه‌ای در انتاریو با نام خبرنگار محجبه سیاه‌پوست

حوزه/ با تصمیم هیات تحصیلی در منطقه یورک در انتاریو، نام یک مدرسه متوسطه به نام یک خبرنگار مسلمان و محجبه سیاه‌پوست سومالیایی‌تبار به خاطر فداکاری‌هایش در شناخت فرهنگ کشورش، تغییر یافت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، هیات تحصیلی در شهرداری منطقه یورک در انتاریوی کانادا تصمیم گرفته است که نام یک مدرسه متوسطه را به نام  یک خبرنگار فقید مسلمان سومالیایی-کانادایی تبار تغییر دهد که گفته می‌شود زندگی خود را وقت مثبت‌گرایی و روابط حسنه میان ادیانی کرده بود.

این مدرسه که قبلاً به عنوان دبیرستان واگان شناخته می‌شد ، اکنون نام هودان نلائیه را دارد.

شبه‌نظامیان سومالی در سال ۲۰۱۹ نلائیه را مورد اصابت گلوله قرار دادند و این حادثه سرتاسر جهان را تکان داد، اما باعث شد تلاش‌های او برای برجسته‌سازی زیبایی‌های وطن اسلامی‌اش وجه بیشتری بگیرد. وی زندگی خود را وقف تعریف روایت‌های مثبت از جامعه محلی سومالی کرد، کشوری‌ که در دهه‌های جنگ داخلی، از حملات افراط‌گرایان و قحطی رنج می‌برد.

خانواده نلائیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با یک قلب سنگین و با احساس قدردانی عمیق است که ما توصیه جامعه را می‌پذیریم و به نوبه خود تصمیم هیئت تحصیلی منطقه یورک در تغییر نام مدرسه مورد نظر با نام هودان را قبول می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: با این کار، مسئولیت فوق العاده‌ای برای تربیت و حمایت از همه دانش آموزان، خانواده‌های آن‌ها و جوامعی که آن‌ها بخشی از آن هستند چه محلی برای مدرسه و چه در سراسر منطقه بزرگ ما به وجود می آید.

فرهان جیمالی از دوستان این خبرنگار مسلمان او را ستاره‌ای درخشان و روحی زیبا توصیف کرد که بهترین وجه  مردم و میهنش را نشان می‌داد.

 شرنت مارتین ، مدیر اجرایی محلی نیز گفت: میراث او زنده نگه داشته خواهد شد و لذت اینکه او چه بود و برای چه چیزی ایستاده است ، در راهروها و کلاس‌های این دبیرستان طنین انداز خواهد شد و ما هرگز فداکاری های هودان را فراموش نخواهیم کرد

وی افزود: این بزرگداشت یک زن مسلمان سیاه‌پوست با حجاب در یک دبیرستان در شهر ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha