سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام رضوانی

حوزه / امام جمعه بوئین زهرا گفت: هفته درختکاری فرصت مغتنمی برای توجه بیشتر به امر مهم درختکاری است و می توان با غرس نهال در مناطق مستعد و نیازمند، بخشی از کمبودها را جبران کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی، ظهر امروز در مراسم هفته درختکاری که با حضور جمعی از مسئولین این شهر وخانواده معظم شهدا حضور داشتند، گفت: دین مبین اسلام نیز همواره تاکیدات فراوانی به این مهم داشته و درخت را نماد آبادانی و مظهر زندگی و باعث لطافت هوا و موجب آسایش و رفاه انسان ها دانسته است.

امام جمعه بوئین زهرا خاطرنشان کرد: درختان افزون بر پاکی هوا، در پایداری و تقویت خاک و نیز حفظ آن در برابر عوارضی مانند سیل و نیز تأمین نیازهای غذایی موجودات، نقش بسیار مهمی دارند.

دین مبین اسلام درخت را نماد آبادانی و مظهر زندگی می داند

 وی ادامه داد: در روایات آمده که هر کسی  درختی بکارد و مومنین از سایه و میوه آن درخت بهره مند شوند و استفاده کنند، نزد خداوند متعال اجر و پاداش زیادی دارد.

حجت الاسلام رضوانی ابراز امیدواری کرد تا در سال جدید به محیط زیست توجه ویژه ای شود و خداوند با لطف و کرم خود ویروس و بیماری کرونا را از میهن اسلامی ما ریشه کن نماید.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha