پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 مسلمانان نیوزیلند خواستار تقویت نهادهای امنیتی شدند

حوزه/ به دنبال تهدیدات آنلاین برای حمله به مساجد در کرایست‌چرچ و نگرانی‌ها در جامعه اسلامی، یک سازمان مهم اسلامی در نیوزیلند خواهان تقویت سازمان های اطلاعات امنیت در این کشور شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از tvnz، شورای اسلامی زنان نیوزیلند خواهان تقویت سازمان‌های اطلاعاتی این کشور پس از تهدیدات دوباره آنلاین در پی حملات به مساجد کرایست چرچ شدند.

کمتر از دو هفته از دومین سالگرد حملات تروریستی در مساجد کرایست چرچ که جان ۵۱ نمازگزار مسلمان را گرفت، یک جوان ۲۷ ساله به دلیل توطئه و تهدید آنلاین این هفته دستگیر و متهم شد.

وی به صورت آنلاین نام کاربری مشابه برنتون تارنت، تروریست استرالیایی‌تبار مساجد کرایست چرچ را برای خود گذاشته بود. و از یک وبسایت بدنام نژادپرستی پیام داده و تهدید کرده بود که حملاتی مشابه او انجام خواهد داد.

علی رغم وحشتی که قبلاً بر جمعیت اسلامی کرایست چرچ وارد شده، افزایش حساسیت‌ها همزمان با فرارسیدن سالگرد این حمله در ۱۵ مارس، این تهدید بدون مداخله پلیس به مدت دو روز در فضای مجازی ماند.

آلیا دانزایسن، هماهنگ کننده ملی شورای اسلامی زنان نیوزیلند در این رابطه به خبرنگاران گفت که جامعه وی ناامید شده و تلاش زیادی برای رفع شکاف‌های آژانس های امنیتی نیوزیلند نشده است.

وی گفت: ما یافته‌های کمیسیون سلطنتی در رابطه با توانایی‌ها و ناتوانی‌های آنها داریم. این واقعیت که عموم مردم قادر به یافتن آن هستند نشان می‌دهد که سازمان‌ امنیتی بی‌کفایت است.

این مقام اسلامی خاطرنشان کرد: سئوال  این است که چقدر سرمایه گذاری انجام شده است تا اطمینان حاصل شود تا سرویس‌های امنیتی ما هم کارآمد و هم موثر هستند. اگر مردم عادی از آن‌ها قابل‌تر به نظر بیایند چه اطمینانی است که آن‌ها قادر به حمایت از مردم باشند.

دانزایسن خاطرنشان کرد: جامعه ما استقامت نشان داده و این کار را ادامه خواهد داد. اما این بدان معنا نیست که این مسائل بر ما تأثیر نمی‌گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha