جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد حسین اجرایی ، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان در هرسین

حوزه/ حجت الاسلام محمد حسین اجرایی گفت: داشتن بصیرت و حضور به موقع در میدان، ثمره تبعیت از ولایت است که مصادیق عینی آن در عصر ائمه(علیهم السلام) و زمان حاضر هم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد حسین اجرایی، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان کرمانشاه در هرسین، با تسلیت شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع)، شیوه امامت حضرت را تعالی کلمه الله دانست و اظهار داشت: امام کاظم(ع) نسبت به ائمه(ع) قبل از خود در فشار و اختناق بود، ولی با همه فشارها به طرق مختلف با دستگاه ظلم و جور مبارزه کردند.

امام جمعه هرسین افزود: دوران حضرت رضا(ع) با پدرش بزرگوارش فرق داشت، به گونه ای که فشارهای دستگاه ظالم در عصر امامت حضرت(ع) کم شد و بودن ایشان در میان مردم، زمینه ساز محبوبیت بسیار بالایی گردید.

حجت الاسلام اجرایی بیان کرد: از آنجا هارون الرشید ملعون به خاطر آزار و اذیت امام هفتم(ع) مردم از او تنفر داشتند، مأمون، سیاست خود را در خصوص امام هشتم(ع) تغییر داد، به همین خاطر ارتباطات با ایشان بیشتر شد. به گونه ای که دِعبل خزائی برای امام رضا(ع) شعر می سرایند و حضرت پیراهن خود را به عنوان صله به او می دهند و این پیراهن را ۳۰ هزار درهم می فروشند و آستین آن را برای خود نگه می دارد و این نشان از محبوبیت حضرتش دارد.

امام جمعه هرسین اظهار کرد: خاطر نشان کرد: حنظله غسیل الملائکه در میان دوستان و دشمنان از جایگاه خاصی برخوردار بود، آن افتخارات را آفرید و در تاریخ ماندگار شدند، مصداق بارزی است برای کسانی که دل در گرو خاندان اهل بیت(ع) گذاشتند، اما فرزندش از چنین بصیرتی برخوردار نبود و بصیرت جز با تبعیت از ولایت و به موقع در میدان بودن محقق نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha