جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فقه التربیه

حوزه/ خانم مظاهری با بیان اینکه طراحی رشته فقه التربیه برای خواهران نقش مهمی در تربیت فرد و جامعه خواهد داشت، گفت: حضور بانوان طلبه در رشته فقه التربیه می تواند منجر به ارائه ایده ها و نظرات کارشناسی و کاربردی نسبت به مباحث تربیتی از نگاه مبانی فقهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، خانم دکتر معصومه مظاهری، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مطهری، در آیین رونمایی از «طراحی رشته فقه التربیه سطح چهار» که به همت موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران، در محل این موسسه و از طریق فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به ضرورت طراحی رشته «فقه التربیه» برای طلاب خواهر، اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در نقشه راه انقلاب نقش محوری برای زنان قائل هستند و از طرفی هم در فرایند تربیت افراد خانواده و جامعه زنان نقش مهم و تعیین کننده دارند از این رو طراحی چنین رشته ای برای بانوان یک ضرورت می باشد.

وی افزود: حضور بانوان طلبه در رشته فقه التربیه می تواند منجر به ارائه ایده ها و نظرات کارشناسی و کاربردی نسبت به مباحث تربیتی از نگاه مبانی فقهی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مطهری ادامه داد: بانوان طلبه ای که در رشته فقه التربیه صاحب نظر شده و به مباحث تربیتی و فقهی تسلط دارند، حضور این ها در مراکز تربیتی همچون مدارس می تواند در تربیت دینی دانش آموزان موثر واقع شود لذا بانوانی که می خواهند انسان ساز شوند باید ببینند که دین در خصوص تربیت انسان چه نظرات و راهکارهایی ارائه داده است.

خانم مظاهری در پایان با بیان اینکه طراحی رشته فقه التربیه برای خواهران نقش مهمی در تربیت فرد و جامعه خواهد داشت، گفت: در بسیاری از مراکز دانشگاهی رشته هایی مرتبط با خانواده و مباحث تربیت دارند اما نسبت به مسئله تربیت آن مبانی و دیدگاهی که در طراحی رشته فقه التربیه وجود دارد، در رشته های دانشگاهی مرتبط کمتر پرداخته می شود. زیرا دانشجویان با نگاه روانشناسی تربیتی، مباحث فقهی را مطالعه نمی کنند اما ترکیب فقه و تربیت در فقه التربیه شکل جامع تری به آن داده است. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha