پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مهر آرا قزوین

حوزه / مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین گفت: امام موسی کاظم (ع) با مبارزات فرهنگی علیه حاکمان وقت، آگاهی‌بخشی فکری و عقیدتی و تربیت شاگردان فراوان موجب رشد آزاداندیشی در جامعه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه سردارین که به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی فکری و آگاهی‌بخشی عقیدتی از اقدامات مهم امام موسی کاظم (ع) بود و در دوران این امام بزرگوار عقاید خرافی رواج بسیاری یافته بود و ایشان با تفسیر و بیان فقه، احکام و احادیث سعی در ارشاد و تربیت مردم و نشر موازین اسلامی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم (ع) افرادی را برای نفوذ در دربار حاکمان وقت تربیت می‌کردند و این افراد علاوه بر اینکه امام (ع) را در جریان اخبار دربار می‌گذاشتند بسیاری از مشکلات شیعیان را حل می‌کردند.

 رشد آزاداندیشی  از برکات دوران امامت پیشوای هفتم است

مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین تصریح کرد: امام موسی کاظم (ع) عابدترین، فقیه‌ترین و احسان‌گرترین فرد زمان خویش بودند ایشان را هم‌پیمان سجده‌های طولانی می‌نامیدند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: کاظم، لقب بسیار با ارزش و با عظمتی که برای امام هفتم ذکر شده است. کظم غیظ" موضوعی است که خداوند در قرآن کریم همه مؤمنین را بر آن دستور فرموده که "الَّذِینَ یُنفِقُونَ فِی السَّرَّاء وَالضَّرَّاء وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ": همانان که در فراخی و تنگی انفاق می‌کنند و خشم خود را فرو می‌برند و از مردم در می‌گذرند و خداوند نیکوکاران را دوست دارد.

حجت الاسلام مهر آرا عنوان کرد: بعضی صفات ائمه(ع) ظهور و بروز خیلی گسترده و چشمگیری داشته است، و ائمه به خاطر اینکه بهترین و ارزشمندترین انسان ها بودند تمام صفات و خصال پسندیده در آنها وجود دارد.

وی بیان کرد: حضرت امام موسی کاظم (ع) با مبارزات فرهنگی علیه حاکمان وقت، آگاهی‌بخشی فکری و عقیدتی و تربیت شاگردان فراوان موجب رشد آزاداندیشی در جامعه شدند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha