پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسینی پناه

حوزه/ حجت الاسلام حسینی پناه با بیان اینکه ایده شکل گیری رشته فقه تربیت توسط آیت الله اعرافی و شاگردانشان مطرح شد، گفت: مسیری که اکنون باید پیگیری شود این است که فارغ التحصیلان رشته فقه التربیه بتوانند نقش های متناسب با حیطه علمی و اجرائی خود را در عرصه اجتماعی پیدا کنند و طلاب به این سمت سوق داده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام حسینی پناه در آیین رونمایی از «طراحی رشته فقه التربیه سطح چهار» که به همت موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران، در محل این موسسه و از طریق فضای مجازی برگزار شد، با بیان اینکه رشته فقه تربیت قبلا در جامعة المصطفی تصویب شده بود، گفت: طراحی این رشته معرفتی به عنوان دانش و برگزاری دوره های آموزشی و تحصیلی برای آن رویدادی علمی است که الان در حوزه های علمیه اتفاق می افتد.

وی با اشاره به پیشینه فقه التربیه، گفت: ایده فقه تربیت توسط آیت الله اعرافی شکل می گیرد و با جمع محدودی از شاگردانشان این ایده را پیگیری و مطرح می کنند. در ادامه و در سال ۸۱ مباحث فقه تربیت مجددا پیگیری می شود و درس خارج فقه تربیت تشکیل می گردد.

حجت الاسلام حسینی پناه ابراز داشت: در حال حاضر آنچه برای پایان این مسیر تدبیر شده این است فارغ التحصیلانی در این رشته تربیت شوند، دانشی تولید بشود و در اختیار مجامع علمی قرار بگیرد.

وی افزود: مسیری که در ادامه باید پیگیری شود این است که فارغ التحصیلان این رشته بتوانند نقش های متناسب با حیطه علمی و اجرائی خود را در عرصه اجتماعی پیدا کنند و طلاب به این سمت سوق داده شوند.  ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha