جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: براساس روایات، خداوند با خیر و شر، انسان ها را آزمایش می کند و انسان موظف است در زمان خیر، شکر لسانی، عملی و قلبی خداوند را بجا بیاورد و در زمان شر و مشقت باید صابر باشیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شامگاه سه شنبه، در مراسم تجلیل از اساتید و نخبگان ایثارگر بسیجی حوزه علمیه اصفهان که در مرکز مدیریت حوزه استان برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم چنین جمع هایی با حضور ایثارگران بسیجی و روحانی بیشتر برگزار شود.

وی با اشاره مختصر به خاطرات خود از مبارزه با رژیم ستمشاهی و دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: حقیقت امر آن است که کار روحانیت، همان کار انبیاء باید باشد. آیات قرآن کریم به ما نشان می دهد که مسیر فعالیت ما چگونه باید باشد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان ابراز کرد: براساس روایات، خداوند با خیر و شر انسان ها را آزمایش می کند و انسان موظف است در زمان خیر، شکر لسانی، عملی و قلبی خداوند را بجا بیاورد و در زمان شر و مشقت، باید صابر باشیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: صابر به این معنی نیست که انسان فقط در یکجا و یک لحظه صبر کند، بلکه به معنی حالت و خصلتی متداوم برای همه لحظات تصمیم گیری است.

وی توضیح داد: خیلی بی حیایی است که فردی با نعمت خداوند، نافرمانی منعم( نعمت دهنده) را انجام دهد؛ شکرگزاری خداوند بسیار مسئله مهم است، چرا که شیطان قسم یاد کرده انسانها را از مسیر شکر خداوند باز می دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha