جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد گفت: آزمون ورودی حوزه های علمیه مقرر شده است در روز جمعه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ و رأس ساعت ۹ صبح برگزار می شود؛ در حال حاضر و در صورت مساعد بودن شرایط آنچه در اولویت قرار گرفته، برگزاری این آزمون به شکل حضوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ، حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های پذیرش ورود به حوزه های علمیه،‌ضمن تبریک عید مبعث گفت: حوزه های علمیه در امتداد بعثت پیامبر(ص) هستند؛ قرآن کریم هنگامی که در عید مبعث بر پیامبر اسلام نازل می گردد، چند بار بر لفظ های قرائت و تعلیم تأکید می نماید.حفظ میراث علمی پیامبر اسلام(ص) و انتشار آن رسالت و وظیفه اصلی حوزه های علمیه و فلسفه وجودی آن هاست.

معاون آموزش حوزه های علمیه  در ادامه به مراحل ثبت نام از داوطلبان ورود به حوزه های علمیه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سایت سنجش و پذیرش حوزه های علمیه به نشانی  http://www.paziresh.ismc.ir از امروز باز شده و برادران متقاضی ورود به حوزه از سراسر کشور، می توانند از امروز تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

وی گفت: دفترچه پذیرش در سایت سنجش و پذیرش حوزه های علمیه موجود و قابل دریافت است اما متقاضیان می توانند به مدارس علمیه شهرستان ها نیز جهت دریافت آن مراجعه نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد تصریح کرد: از طلاب و اساتیدی که داریم در سطح کشور، مبلغین طرح هجرت و از ائمه جمعه و جماعات و نمایندگان محترم ولی فقیه در نهادهای مختلف و همه مردم عزیزی که دل در گرو این دین و این راه مقدس دارند می خواهیم ما را راهنمایی کنند تا بهترین ها وارد حوزه های علمیه شوند و سربازان خوبی برای امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشند.

وی افزود: از چند سال پیش رویکردی با محوریت به گزینی را در نظر داشته ایم و امسال نیز با این نگاه به پذیرش طلاب اقدام می نماییم؛ ما توانسته ایم میانگین معدل نمرات تحصیلی ورودی های حوزه را در سال های اخیر ارتقاء دهیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه بیان داشت: ظرفیت فعلی حوزه برای پذیرش نهایی در حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ نفر است.  ۴۱۶ مدرسه علمیه امسال مجوز برای پذیرش طلاب در سطح یک را دریافت کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد اظهار کرد: برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز ظرفیت وجود دارد و می توانند تحت شرایطی که در دفترچه پذیرش حوزه های علمیه آمده ثبت نام نمایند.

وی عنوان داشت: در حدود ۱۰۰۰ نفر از پذیرش شده های نهایی در حوزه علمیه استان قم مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: آزمون ورودی حوزه های علمیه مقرر شده است در روز جمعه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ و رأس ساعت ۹ صبح برگزار شود؛ در حال حاضر و در صورت مساعد بودن شرایط آنچه در اولویت قرار دارد، برگزاری این آزمون به شکل حضوری است.

وی با بیان اینکه بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ مدرسه علمیه در حال اجرای برنامه تحصیلی جدید هستند افزود: در برنامه آموزشی جدید حوزه های علمیه هم متون درسی بروزرسانی شده اند و هم یک سال از تعداد سنوات دوره سطح یک کاهش یافته و در ۵ پایه سطح یک را برنامه ریزی نموده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد خاطرنشان کرد: در برنامه جدید آموزشی موضوعاتی همچون انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و اندیشه های امامین انقلاب مورد توجه بیشتر واقع شده و تعلیم داده می شوند.

لینک ثبت نام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 2
    دو ماه نیم مهلت برای ثبت نام در یک مرکز اموزشی صاحب نامی مثل حوزه بنظرتون یکمی زیاد نیست؟؟ ایا فرایند جذب دانشگاه ها هم اینگونه است؟؟؟!!!