شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اتحادیه علمای مسلمان خواستار نام‌گذاری یک روز  در «حمایت از مسجدالاقصی» شد

حوزه/ اتحادیه بین المللی علمای مسلمان در بیانیه‌ای خواسته که روز جمعه ۱۲ مارس به عنوان روز «حمایت از مسجدالاقصی» در بیت المقدس اشغالی نام‌گذاری شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، اتحادیه بین المللی علمای مسلمان خواستار اختصاص روز جمعه، ۱۲ مارس، به عنوان روز حمایت از مسجدالاقصی در بیت المقدس شده است.

در بیانیه‌ای ، گروه مستقر در دوحه گفت: حمایت از مسجدالاقصی و آزادی قدس اشغالی یک وظیفه و ضرورت شرعی است.

این اتحادیه اعلام کرد که اقدامات اسرائیل در تخریب خانه‌های مسلمانان و آوارگی فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس به معنای واقعی کلمه، جنایت علیه بشریت است.

در این بیانیه آمده است: وظیفه ما در قبال مردم در فلسطین است که این جنایات را افشا و آنها را محکوم کنیم.

اتحادیه علمای مسلمان اعلام کرد: اقدامات اشغالگر (اسرائیلی) در مسجدالاقصی و بیت المقدس علیه ملت مسلمان، نیازمند آن است در برابر اشغال و پروژه‌های آن بایستیم و آن را از نظر اقتصادی تحریم کنند؛ و این وضعیت برایمان عادی نشود.

مسجدالاقصی سومین مکان مقدس جهان برای مسلمانان است. یهودیان این منطقه را کوه معبد می‌نامند و ادعا می‌کنند که محل معابد یهودی در دوران باستان بوده است. ماه گذشته ، این اتحادیه همچنین خواستار برگزاری هفته جهانی بیت المقدس در تاریخ ۶-۱۲ برای نشان دادن حمایت از مبارزات فلسطین علیه اشغال چندین دهه اسرائیل شد.

بیت المقدس در قلب درگیری‌های خاورمیانه باقی مانده است ، فلسطینی‌ها امیدوارند که بیت المقدس شرقی - که از سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شده است - در نهایت به عنوان پایتخت یک کشور مستقل فلسطین در نظر گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha