پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مظاهری

حوزه/شاعر و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی گفت: از جمله کتاب های بسیار ارزشمند و خواندنی برای خانواده ها، کتاب "اخلاق در خانواده" است که چکیده ای از دروس اخلاق آیت الله العظمی مظاهری با موضوع خانواده است.

حجت الاسلام سید بشیر حسینی میانجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این کتاب به همت نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ۲۷۲ صفحه سال ۱۳۹۱ به زیور طبع آراسته شده است.

وی افزود: در واقع این کتاب با بهره گیری مستقیم از دروس اخلاق حضرت آیت الله مظاهری که سالیان طولانی در زمینه مباحث خانواده ارائه کرده اند، نوشته شده است و در آن ضمن بهره گیری از آیات و روایات با نگاه اجتهادی و فقیهانه در کنار تجربه مشاوره در حوزه خانواده و آشنایی ایشان با مسائل تربیتی و روان شناسی، نگاهی عمیق و کاربردی به مسایل روز شده است.

این محقق و شاعر حوزوی همچنین با بیان این که این کتاب در ده فصل نگاشته شده است، گفت: در این کتاب، محورهای مهمی چون انسان و خانواده، موانع تشکیل خانواده و راه های رفع آن، معیارهای همسر گزینی، مراحل تشکیل خانواده، فضایل اخلاقی در خانواده، تزلزل خانواده عوامل و پیامدهای آن، نظام اقتصادی خانواده در اسلام، فرزند آوری و تربیت فرزند، تنظیم خانواده و جمعیت شناسی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در این کتاب ارزشمند بیانات و رهنمودهای آیت الله العظمی مظاهری در خصوص راه های خودسازی در خانه و خانواده، داشتن سعه صدر و اخلاق نیکو، اهمیت و ضرورت ایثار و از خودگذشتگی والدین، مصادیق خوش رفتاری در خانواده، وفاداری نسبت به همدیگر و چشم پوشی از عیب ها و خطاها، حفظ عفت و حیا، مسئولیت پذیری اعضای خانه و تعهدشان نسبت به نهاد خانواده، تربیت اولاد و عوامل مؤثر بر آن همچون لقمه حلال، وراثت و رعایت برخی مسایل در قبل از تولد و پس از آن، آورده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    2 1
    با سلام و احترام بر حضرت آیة الله مظاهری و همه ی علماء عالیقدرمان دامت برکاتهم از خدای تعالی طول عمر پر برکات و سلامتی برای آن بزرگواران کثرالله أمثالهم خواهانیم . دلا خو کن به خوشخوئی __سعادت گر تو می جوئی __سخن پرداز به خوشگوئی __بکن رفتار بخوشروئی .