شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: رسانه‌های استکباری دنبال این رفتند که حوزه شیعه را حوزه سکولار و حوزه انقلابی معرفی کنند و فراتر از آن، مرجعیت شیعه را نیز یک مرجعیت دو قطبی مرجع سکولار و مرجع انقلابی سیاسی مطرح کنند تا با این روش بتوانند شیعه را دو قطبی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، ۲۲ اسفندماه در حرم امام رضا (علیه السلام)، با تجدید تبریک تقارن امروز با سالروز مبعث نبی مکرم اسلام (صلوات‌الله علیه)، اظهار کرد: پیغمبر اکرم (صلوات‌الله علیه) با رسالتی دو بعدی از طرف خدا مبعوث شد.

رسالت جامعه سازی در کنار فردسازی

وی ادامه داد: بعد اول رسالت پیغمبر، فردسازی بود، آدم‌‎ها را انسان و انسان‌ها را بنده خدا بسازد؛ بُعد دوم رسالت پیغمبر، جامعه‌سازی بود یعنی نه تنها افراد را می سازد، جوامع را هم بسازد چون منشأ بسیاری از مفاسد که افراد را از حوزه بندگی خدا خارج می‌کند، فسادهای اجتماعی و جوامع فاسد هستند، مدیریت اجتماعی و سیاست به‌عنوان یک اصل مطرح است و «سیاست عین دیانت است»، بعد دوم رسالت پیغبر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به طراحی دشمن برای حذف جنبه اجتماعی دین اشاره و خاطرنشان کرد: جریان‌های استکباری که در جهت سلطه بر شئون زندگی مسلمانان هستند، دنبال این هستند که «اسلام سکولار» معرفی کنند و بگویند اسلام تنها در زندگی فردی است و در جامعه‌سازی نقش و تکلیفی ندارد، اگر بنا شد مردم، جامعه‌شان را مطابق تعالیم و معارف پیغمبر بسازند، دیگر استکبار جهانی بر مردم سلطه پیدا نمی‌کند لذا دنبال اسلام سکولار هستند.

دو قطبی‌سازی تشیع برای اهداف استکباری

وی با اشاره به شیطنت اخیر جریان‌های استکباری، اضافه کرد: آنی که امروز از نظر جامعه‌سازی از امت اسلام پیشرو در مقابله با استکبار و جنایات استکباری است، مذهب شیعه است؛ برای این که بتوانند تا اندازه‌ای در شیعیان از این مسئله غفلت ایجاد کنند، دنبال این هستند که شیعه را دو قطبی کنند، شیعه سکولار که فقط به سیاست، مسائل اجتماعی و مظالمی که به مردم وارد می‌شود کاری نداشته باشد و فقط به فکر ایمان فردی باشد و یک شیعه انقلابی.

آیت‌الله علم‌الهدی به سفر اخیر پاپ به عراق اشاره کرد و گفت: در ملاقاتی که پاپ فرانسیس با مرجمع عالی قدر شیعیان حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی داشتند، رسانه‌های استکباری دنباله این دو قطبی شیعه را پیگیری کردند، دنبال این رفتند که حوزه شیعه را حوزه سکولار و حوزه انقلابی شیعی معرفی کنند، بگویند حوزه علمیه نجف سکولار هست که کاری به سیاست ندارد، حوزه علمیه قم یک حوزه انقلابی سیاسی است؛ ]اینطور بگویند که[ شیعه دو حوزه دارد، یک حوزه سکولار و یک حوزه انقلابی سیاسی.

به دنبال دوقطبی سکولار – انقلابی مرجعیت شیعی هستند

وی افزود: متأسفانه قدم را فراتر گذاشتند و آمدند مرجعیت شیعه را نیز یک مرجعیت دو قطبی کنند، ]بگویند[ یک مرجع سکولار، حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی و یک مرجع انقلابی سیاسی، مقام معظم رهبری؛ با این دو قطبی‌سازی بتوانند شیعه را دو قطبی کنند، غافل از این که اگر به راه دیگری دست می‌زدند شاید به این هدف شوم و شیطانی نزدیک می‌شدند، از اینجا به آن هدف نزدیک نشدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سؤال که «چرا پاپ فرانسیس به عراق رفت و با آیت‌الله العظمی سیستانی دیدار کرد؟» تصریح کرد: پاپ یک مأموریت آمریکایی داشت، آمد اینجا چون فکر می‌کرد مسئله مقابله با آمریکا، منشأ و مبدأش مرجعیت شیعه است و آیت‌الله العظمی سیستانی را به‌عنوان پیام صلح و امنیت، وادار کند که ]دیگر[ مردم عراق، جوانان و حشدالشعبی عراق به جنگ آمریکا نروند و با آمریکا نجنگند!

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها هروقت در برخورد با ما و اسلام کم آوردند، متوسل به پاپ شدند؛ آن روزی که ]جاسوس‌های[ آمریکایی را جوانان انقلابی ما به‌عنوان گروگان گرفتند و ]آمریکایی‌ها[ به هیچ وجه نتوانستند افراد خودشان را نجات دهند، متوسل به پاپ شدند، پاپ نماینده‌ای خدمت امام فرستاد که گروگان‌ها به این وسیله آزاد بشوند؛ آن روز امام برخورد زیبایی با نماینده پاپ کردند، فرمودند «از قول من به آقای پاپ بگویید اگر مسیح الان بود، از ما حمایت می‌کرد یا از آمریکا؟ آمریکا ۲۵ سال جنایت، ظلم و ستم راه انداخته و الان هم دست به جاسوسی زده، مسیح از ما حمایت می‌کرد یا از آمریکا که شما آمدید از آمریکا حمایت می‌کنید؟

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: سزاوار بود که الان هم به آقای پاپ می‌گفتند شما که آمدید و به اصطلاح خودتان می‌خواهید جنگ را مبدل به صلح و امنیت کنید، کی جنگ دارد؟ عراقی‌ها را کی کشت؟ مسیحیان عراق را در استان نینوا کی قتل عام کرد؟ کلیساهای استان نینوا را کی خراب کرده است؟ آیا جز عوامل مزدور نابکاری که از طرف آمریکا، عوامل آمریکا و ارتجاع منطقه جنگ نیابی انجام دادند و ضد شیعه بودند، جز این‌ها کس دیگه‌ای جنگ را راه انداخت؟ شما اگر برای صلح آمدید، چرا به آن قضیه کار ندارید؟ فقط آمریکا را مطرح می‌کنید؟

حوزه علمیه نجف، پیشتاز جریان‌های سیاسی و انقلابی

وی با بیان این‌که رسانه‌های استکباری سعی کردند مرجعیت و حوزه علمیه شیعه را مرجعیت و حوزه علمیه دوقطبی بسازند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه نجف یک حوزه علمیه هزار ساله است، آقای مجتهد مشهدی خراسانی هزار سال پیش رفت، مرحوم شیخ طوسی (اعلی‌الله مقامه الشریف)، حوزه علمیه نجف را راه‌اندازی کرد؛ در تاریخ هزار ساله حوزه علمیه نجف در بسیاری از بحران‌ها و جبهه‌ها، این حوزه با تمام قامت و قدرت در عرصه سیاست در مقابل همه ضد دین‌ها، استکبارها و استعمارهای ضد اسلام و شیعه ایستاده و مبارزه کرده است؛ در این اواخر مسئله فتوای تحریم تنباکوی مرحوم میرزای شیرازی که قرارداد رژی انگلستان را بهم زد، از حوزه علمیه نجف بود، فتوای انقلاب مشروطیت از آخوند ملاکاظم خراسانی (رضوان‌الله تعالی) از حوزه علمیه نجف صادر شد، کتاب تنبیه‌الامة‌ای که نظام‌سازی را بر اساس ولایت شیعی تبیین کرده است، مرحوم آیت‌الله میرزای نایینی مرجع عالی قدر شیعه در حوزه علمیه نجف تألیف کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: از هزار سال پیش، از زمان شیخ مفید تا الان اکثر فقهایی که در حوزه علمیه نجف ظاهر شدند، ولایت مطلقه فقیه را به‌عنوان نظریه فقهی ابراز کردند ، حوزه علمیه نجف سیاسی نیست؟ حوزه علمیه نجف در سیاست و انقلاب جلودار بوده، پیشتاز بوده و همه جریان‌های انقلابی امروز ما در حوزه علمیه نجف سابقه دارد.

وی افزود: آن روزی که انگلیس‌ها آمدد عراق را تصرف کنند، یک مجتهد عالم مرجع شیعی، مرحوم آمیرزا محمدتقی شیرازی در میدان جنگ با انگلیس‌ها با عشایر فرات جنگید، در میدان جنگ وارد شد و با انگلیس‌ها مبارزه کرد، حوزه علمیه نجف این است، حالا حوزه علمیه نجف شد حوزه سکولار نامردها؟ این حوزه انقلابی است.

آیت‎‌الله العظمی سیستانی، مرجعی سیاست‌شناس و سیاست‌مدار

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که مرجعیت شیعه، حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی (حفظه الله)، یک مرجع انقلابی سیاسی سیاست‌مدار و سیاست‌شناس هستند، بیان کرد: در روز سلطه آمریکایی‌ها بر عراق بعد از فاجعه صدام، اگر سیاست‌گذاری‌های این مرجع انقلابی شیعه نبود، امروز حکومت عراق دست شیعه نبود.

وی تصریح کرد: آن روزی که داعشی‌های ناپاک به‌عنوان سرباز در جنگ نیابی از طرف آمریکا و عربستان وارد عراق شدند و در عراق قتل عام راه انداختند، حضرت آیت‌الله سیستانی بودند که با همه قدرت آمدند به جوانان عراقی فتوای جهاد دادند، جوانان عراقی که به تبعیت از مرجعیت ایشان راه افتادند و با دواعش جنگیدند و مبارزه کردند و این جریان تروریستی که در جنگ نیابی آمریکا مردم عراق را قتل عام می‌کرد را براندازی می‌کرد، با قدرت این مرجع بود.

برنامه‌ریزی سیاسی مرجعیت شیعی داعش را سرکوب کرد

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: در جریان براندازی دواعش و تکفیری‌ها در عراق، دو مرجیعیت دست به دست هم دادند و باهم همکاری کردند، آیت‌الله العظمی سیستانی فتوای جهاد دادند، جوانان عراقی حشدالشعبی تشکیل دادند، مقام معظم رهبری، بزرگ‌ترین عنصر نظامی و انقلابی، مرحوم شهید حاج قاسم سلیمانی و دستیارانشان را دستور دادند، رفتند با آنان همراهی کردند، در یک خط راهبردی و رهنمودهای عظیم و برنامه‌ریزی‌های مؤثر سیاسی، این جریان تروریستی را سرکوب کردند و از بین بردند، یعنی آن مرجعیتی که به آن می‌گویید انقلابی سیاسی و آن مرجعیتی که اسمش را گذاشتید سکولار، هردو یکی شدند و جریان داعش را در عراق حل کردند.

شکست رسانه‌های استکباری با فرمایشات آیت‌الله العظمی سیستانی

وی با بیان این‌که در فرمایشات حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی در این ملاقات دو نکته قابل توجه هست که هم انقلابی بودن و هم سیاست‌مدار بودن این مرجع بزرگ را تثبیت می‌کند، اظهار کرد: ایشان فرمودند «مرجعیت دینی شیعه در براندازی و از بین بردن تروریست در عراق و حفاظت از مردم عراق اعم از شهروند مسلمان و مسیحی، نقش مؤثر داشته است» و بعد در مسئله اسرائیل ایشان راهبرد همیشگی را در فرمایشاتشان در ملاقات با پاپ مشخص کردند که «به رسمیت شناختن اسرائیل ایجاد روابط با اسرائیل اصلأ شدنی نیست و نباید صورت بگیرد» و خوشبختانه این ناجوان‌مردها و جریان‌های شیطانی در این رسانه‌ها در این شگرد شیطانی‌شان نیز شکست خوردند و ناموفق هستند، اینطور نیست که بتوانند با این سم‌پاشی‌های غلط در دنیا برای آدم‌های ناآگاه و جدای از واقعیت اسلام و تشیع، بتوانند اثرگذار باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: خوشخبتانه در زمانی زندگی می‌کنیم ک عظمت روحانیت در خط تداوم انقلاب مقدس اسلامی و در جهت جامعه‌سازی امت اسلام با کمال قدرت در تمام حوزه‌های علمیه و تمام ابعاد مرجعیت، سرپرستی و رهبری شیعه در یک خط قائم و پابرجا است و در حال جنگ با دشمن، شگردهای شیطانی دشمن و براندازی آنان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha