شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ساسی مانکن

حوزه/ در یک تحلیل ابتدایی نسبت به کلیپ از تهران تا توکیو که اخیرا در شبکه های اجتماعی منتشر شده و بازخوردهای مختلفی به همراه داشته است، می‌توان با طرح سؤالاتی به اهداف مورد حمله دست یافت.

خبرگزاری حوزه - مازندران / مانکن های سیاسی در پوشش های رنگارنگی چون سلبریتی های به اصطلاح هنرمند امروزه به عنوان پیاده نظام جنگ فرهنگی مشغول حمله و انهدام اهداف از پیش تعیین شده هستند، و قشر خاکستری جامعه بواسطه عدم سواد رسانه ای، یا بی‌طرفی در این جنگ همه جانبه و یا اغواشدن در لعاب های رنگی پیاده نظام دشمن جامعه ایرانی نادانسته و ناخواسته در حال بازی در زمین مقابل است.

در یک تحلیل ابتدایی نسبت به کلیپ از تهران تا توکیو که اخیرا در شبکه های اجتماعی منتشرشده و بازخوردهای مختلفی به همراه داشته است، می‌توان با طرح سؤالاتی به اهداف مورد حمله دست یافت.

اولین سؤال این است که چرا سکانس معروف فیلم ابدویک روز برای این کارانتخاب شده؟

سکانسی که برای تاثیر اجتماعی به نحوی کاملا حرفه ای در سینمایی ابدویک روز ساخته شد و به همین جهت پر بازدیدترین سکانس در سال های اخیر سینمای ایران بوده است؟

دومین سؤال این است که چرا از یک بازیگر فیلم های مستهجن فراموش شده در آمریکا برای رقص که حرفه او نیست استفاده شده؟

شخصی که سال هاست بخاطر صدمات ناشی از صنعت پورن قادر به نقش آفرینی مقابل دوربین نبوده و به عنوان کارگردان فیلم مستهجن فعالیت می‌کند و در جامعه آمریکایی به فراموشی سپرده شده، البته سوال دیگری هم در این میان طرح می‌شود، دستمزد یک کارگردان در صنعت پولساز و اشرافی پورن چقدر است؟

و این شخص باچه دستمزدی حاضر به حضور در این کلیپ شده است، به عبارتی پشت پرده حمایت مالی این کلیپ جنجالی کدام موسسه یا نهاد خارجی قرار دارد که چنین هزینه ای را برای حضور او صرف کرده است؟

مؤسسه هادسن اندیشگاه غیرانتفاعی از نظر سیاسی محافظه‌کار آمریکایی مستقر در واشینگتن دی سی است. این مؤسسه در سال ۱۹۶۱ در کروتان آن هادسن، نیویورک از سوی هرمن کان فوتوریست، استراتژیست نظامی و نظریه‌پرداز سیستم‌ها و همکارانش در ابر شرکت رند تأسیس شد. این مؤسسه بنا بر وبسایت‌اش مروج «رهبری آمریکایی و مشارکت جهانی برای یک آینده امن، آزاد و شکوفا» است. این مؤسسه تغییر در سیاست‌گذاری عمومی را در انطباق با باور اظهار شده‌اش که «نقش بی‌همتا و مرکزی آمریکا در نظام جهانی بهترین بنیان برای امنیت، دفاع از آزادی و تضمین رشد اقتصادی را ارائه می‌کند» ترویج می‌کند.

سوال دیگراین است که که رنگ روسری خانم رقاص چرا سفید است و این روسری به عنوان کشف حجاب در این کلیپ از سربرداشته شده و  به کنار انداخته می‌شود؟

آیا ارتباطی بین مسیح علینژاد از نظر عملکرد راهبردی در مبارزه با حجاب و کانالیزه کردن کشف حجاب در بستر شبکه های اجتماعی وجود دارد؟

در ماجرای کلیپ های کشف حجابی که علینژاد آن را در بسترهای مختلف مجازی ترند کرد و مشهورترین آن دختران خیابان انقلاب هستند،و خود کلمه خیابان انقلاب جای تامل و توجه دارد، همچنین خانمی که مقابل سازمان ملل کشف حجاب کرد، نکته مشترک روسری سفید رنگ و برافراشته برچوب بود، و این به عنواد نماد مبارزه با حجاب معرفی گردید.

سؤالی دیگر این است که چرا مانکن سیاسی سازنده این کلیپ مستهجن برخلاف پیام سینمایی ابدویک روز که نقش مهم خواهر در خانواده را به عنوان عنصری فداکار، دلسوز و پاکدامن معرفی می‌کند، باجملاتی مستهجن در حال اباحه گری و نگاه مسموم برادر نسبت خواهر است و باز نقش یک بازیگر فیلم های مستهجن به عنوان جایگزین آن خواهر؟

مدت هاست که در صنعت ساخت و تولید فیلم های غیر اخلاقی یک هدف که اباحه گری میل جنسی به محارم است دنبال می‌شود، و ره آورد آن چیزی جز تباهی و از هم گسیختگی بنیان خانواده نخواهد بود، در این کلیپ نگاه مخاطب به یک چهره در ظاهر جذاب معطوف شده و در ضمیر ناخودآگاه جملات ویران کننده خواننده را در لایه موسیقی دریافت می‌کند، نوجوان و جوانی که در سرگشتگی مدرنیته و مدلینگ سره را از ناسره به سختی تشخیص می‌دهد.

و سؤال آخراین است، اصرار مانکن سیاسی سازنده کلیپ بر ساختن دابسمش ها متعدد توسط مخاطب نوجوان وجوان چه هدفی رادنبال می‌کند؟

تکرار این کلیپ مستهجن هدفمند از سویی باترغیب قشری که تشنه دیده شدن است، علاوه برساختارذهنی مخاطبان، تبلیغ و بیگاری مجازی را دنبال می‌کند.

در این میان باید توجه داشت به بیانات و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری دام عزه در اهمیت فضای مجازی، اینکه فرمودند: این فضا را می‌خواهند به قتلگاه جوانان مبدل کنند، نیازبه تحلیل های فارغ از عصبیت و تندی را دوچندان می‌کند، حرکت های جهادی فرهنگی در جنگ نرم، بازی خوانی دشمن و توسعه سواد رسانه ای از وظائف افسران جنگ نرم خواهد بود.

محسن قبادیان قادی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    8 0
    بزرگترین قتلگاه کودکان ونوجوانان وجوانان ما، "آموزش وپرورش نظام جدید " و "صداوسیما" خصوصا "شبکه ی پویا" می باشند. مدرسه وتلویزیون اند،که اصل هستند.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      1 1
      و اصلی ترین صدا و سیماست . تا مدیریت صدا و سیما در اختیار مجموعه از بن دندان متدین قرار نگیرد و همت اصلی آنان دنبال کردن ترویج دین اسلام و مکتب تشیع نباشد وضع بدتر و بدتر ...
  • مومنی DE ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    0 1
    خوبه نویسنده دقیقاً کیلیپ رو دیده. با دقت فراوان