جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امامان جماعت نیوزیلندی نشست «ملاقات با یک مسلمان» برگزار می‌کنند

حوزه/ جمعی از جوانان مسلمان و دو امام  جماعت در نیوزیلند از آغاز هفته تا ۳ آوریل در شهرهای مختلف این کشور سفر کرده و جلسات و نشست‌های صمیمی و دوستانه با عنوان «ملاقات با یک مسلمان» برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، دو امام جماعت در تیمارو، یک منطقه مسکونی در نیوزیلند، جلسه صمیمی و دوستانه‌ای را روز دوشنبه با نام «ملاقات با یک مسلمان» به صرف کیک و قهوه برگزار می‌کنند.

کمپین «اسلام واقعی در نیوزیلند»، متشکل از امامان جماعت و گروهی از جوانان مسلمان ، از روز شنبه در کوئین استون آغاز به کار کرده و تا ۳ آوریل از شهرهای مختلف در این کشور بازدید کرده و جلسات ملاقات مشابهی برگزار خواهد کرد.

امام موستنسر قمر به نمایندگی از جامعه مسلمانان گفت که این امر در واقع نشان دادن این مسئله به مردم است که مسلمانان با دیگران تفاوتی ندارند، باورهای غلط را از بین می‌بریم و به سئوالات عقیدتی آنان پیرامون دین اسلام پاسخ می‌گوییم.

وی خاطرنشان کرد: نادانی، منجر به سوتفاهم می‌شود ، که می‌تواند منجر به برداشت‌های منفی و کلیشهای شود. ما می‌خواهیم همچنان فرصتی برای ملاقات با یک مسلمان فراهم کنیم و همچنین در صورت تمایل ، هر گونه سئوال شرکت‌کنندگان در ای جلسات را در مورد دین‌مان پاسخ می‌گوییم.

وی گفت: نیوزیلند از افراط گرایی در امان نبوده و از زمان حملات مساجد کرایست‌چرچ هنوز حوادث نژادپرستانه و اسلام هراسی وجود داشته است. ما حوادث وحشتناک دو سال پیش را به یاد می‌آوریم و فاجعه از دست رفتن زندگی‌ها، و هم‌چنین در مقابل گرد هم‌آمدن کل ملت و ایستادگی در برابر تبعیض و ترور را به یاد می‌آوریم. وحدت به نمایش درآمده بی سابقه و دیده نشده بود.

بشیر خان ، رئیس جامعه اسلامی نیز در ادامه گفت که حذف عقاید غلط و آموزش افراد برای کمک به نیوزیلند «در برابر چنین حملاتی در آینده» مهم است.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha