جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلم صالحی

حوزه/ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه شبکه های برون مرزی به هیچ وجه کافی نیست، تصریح کرد: بودجه این شبکه‌ها ناکافی است و در حقیقت کفاف مقابله با حجم بالای جنگ رسانه ای و روانی دشمن را نمی دهد.

مسلم صالحی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه از مشکلات بودجه ارزی شبکه های پرس تی وی، هیسپان تی وی، آی فیلم، هوسا و... در معاونت برون مرزی صداوسیما سخن گفت و با اشاره به شرایط نامطلوب بودجه این شبکه‌های برون مرزی و ماموریت‌های سنگین آن‌ها در مقابله با استکبار رسانه‌ای غرب اظهار کرد: رسانه‌ها در عصر حاضر رشد چشمگیری داشته اند و نمی توان این رشد همه جانبه را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه ما در جهانی زندگی می کنیم که تولید اطلاعات در آن حرف اول را می‌زند و رسانه‌ها در آن به نوعی حکومت می کنند ، بیان کرد: رسانه‌ها در عصر حاضر ذهن‌ها را به تسخیر درآورده‌اند، بنابراین یکی از مهم ترین رسالت‌های رسانه‌ها پوشش خبری مناسب است. بدون شک در این بخش رقابت های زیادی در جریان است و باید گفت این بخش تعیین کننده است که البته نوع فعالیت شبکه های برون مرزی ما، هم از این قسم است و هم در عرصه معرفی فرهنگ اسلامی و ایرانی به جهان و تسهیل تعاملات ایران با دیگر کشورها قدم برمی دارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروزه غول های رسانه‌ای دنیا تحت سیطره برخی از حکومت‌های مستکبر و جهانخوار می‌کوشند نگرش خود را در بُعد وسیعی انتشار دهند، تصریح کرد:  این نگرش‌ها در بسیاری از موارد ارزش‌های انسانی را هدف قرار داده است، البته این رسانه‌ها در سال‌های اخیر به دشمنان شماره یک کشورهایی تبدیل شده‌اند که آرمان‌های انسانی و دغدغه‌های بشری را دنبال می‌کنند. کشورهایی که سلطه بیگانه را نمی‌پذیرند و همواره به سیاست های غرب انتقاد دارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی مهم و ضروری‌ست، تاکید کرد:  رسانه‌های بیگانه  همواره در تلاشند فلسفه انقلاب اسلامی را کوچک جلوه داده و سیمای اسلام را مخدوش کنند که البته هیچ وقت به آن دست پیدا نخواهند کرد. لازم به ذکر است شبکه‌هایی چون پرس تی وی و هیسپان تی وی با ایجاد پوشش خبری مناسب در زمینه‌های مختلف اعم از اجتماعی و سیاسی سعی می کنند از تبلیغات منفی دشمن علیه کشور جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکل گیری شبکه‌های برون مرزی در کشور تاکید کرد: خوشبختانه ما ابزارهای رسانه ای خودمان را داریم و تشکیل شبکه های برون مرزی ایران همچون پرس تی‌وی، هیسپان تی‌وی، آی فیلم و هوسا تی‌وی تاثیرات ماهوی خود را دارد و می تواند در گام نخست از نفوذ فکری دشمن جلوگری کند و در گسترش فرهنگ ایرانی در مقابله با فرهنگی غربی پیشگام باشد. همچنین باید دانست این شبکه ها در خط مقدم استادگی دربرابر جریان فکری و رسانه ای دشمن قرار دارند و لذا توجه به آنها ضرورت زیادی دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شبکه های رادیویی و تلویزیونی برون مرزی ایران طی سال های اخیر و به اذعان بسیاری از کارشناسان نقش بسزایی در معرفی موجودیت جمهوری اسلامی در سطح بین الملل داشته اند، گفت: این شبکه‌ها ماموریت و اهداف سخت و سنگینی بر عهده دارند و باید تحلیل درستی از نحوه فعالیت این شبکه‌ها داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه همچنین باید دانست که یکی از راه‌هایی که می‌شود آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داد همین توجه به شبکه‌های برون مرزی رسانه ملی‌ است، تصریح کرد: شبکه‌هایی چون پرس تی وی می‌توانند در تغییر نگرش نسبت به ایران گام‌های موثری بردارند و نگاه ها را به سمت ایران تغییر دهند؛ چراکه نظام سلطه رسانه ای در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در سیاه‌نمایی علیه ایران و ایرانی داشته است و بر این اساس، وجود شبکه های برون مرزی برای جلوگیری از تبلیغات منفی دشمن امری حیاتی و ضروری‌ست که باید در این زمینه اهتمام ورزید.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب بودجه شبکه های برون مرزی تصریح کرد: بودجه شبکه های برون مرزی رسانه ملی بسیار ناکافی است و در حقیقت کفاف این حجم از جنگ رسانه ای و روانی دشمن را نمی‌دهد.

صالحی با بیان اینکه باید در زمینه شبکه های برون مرزی سرمایه‌گذاری درستی داشته باشیم، بیان کرد: پیشنهاد بنده این است که معاونت برون مرزی سازمان صداو سیما باید با توجه به ماموریت های خطیر در این بخش ردیف بودجه ای جداگانه از بودجه صدا و سیما داشته باشد. درضمن وقتی که برخی از  کشورها  میلیاردی در زمینه هجمه به ایران سرمایه‌گذاری می کنند و برای ما رایگان برنامه می‌سازند و شبانه روز ما را بمباران رسانه ای می‌کنند، طبیعی است که ما هم  باید در این بخش در صدد تقویت بودجه شبکه های برون مرزی برآییم و این شبکه ها را تا جایی که می توانیم حمایت کنیم.

این نماینده مجلس متذکر شد: شبکه های برون مرزی باید از بعد تجهیزات و فناوری های روز تقویت شوند تا بتواند صدای خود را به دورترین نقاط دنیا برساند، البته این  مهم با تزریق بودجه های مناسب امکان پذیر است. در حال حاضر بودجه شبکه‌های برون مرزی کافی نیست و کفاف ماموریت‌های این شبکه‌ها را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مجلس تصریح کرد: در این راستا مجلس از هر کمکی که از دستش برآید، دریغ نخواهد کرد. درضمن برای مقابله با جنگ رسانه‌ای و نرم دشمن، باید بودجه شبکه‌های برون مرزی‌مان نظیر پرس تی‌وی و... را تقویت کنیم؛ چراکه این شبکه‌ها ماموریت‌های خطیری در مقابله با استکبار رسانه‌ای غرب دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha