جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/نشست خبری تشریح فعالیت های جمعیت خدمت رسانی فاطمی ها و ستاد اقامه نماز استان قم

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز قم گفت: قوانین دست و پاگیر و نفس گیر از مشکلات ساخت نمازخانه و مسجد در استان قم است. این قوانین به حدی دست و پا گیر است که گاهی نفس انسان را به شماره می اندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدخامه یار در نشست خبری که در ستاد اقامه نماز قم برگزار شد، گفت: ستاد اقامه نماز استان قم در ارائه خدمات دهی در بحث تجهیزات به نمازخانه این استان، ساخت نماز خانه، مسجد و حمایت خیرین از ساخت نمازخانه و مسجد و... سرآمد ستاد اقامه نماز در سایر استان های دیگر است.

رئیس ستاد اقامه نماز قم گفت: عدم تعطیلی فعالیت های این ستاد در ایام کرونا، بازسازی بسیاری از نمازخانه های بین راهی، ترغیب خیرین برای ساخت نماز خانه بین راهی، برگزاری اجلاسیه نماز به صورت مجازی، برگزاری ۳ مسابقه کتابخوانی، برگزاری نشست های فصلی، انتشار ۲۰۰ عکس نوشته در شبکه شاد،  ارائه مباحث محتوایی،  برگزاری جلسات با حضور خانواده های دانش آموزان، برگزاری ۳۰۰ نشست در مساجد، پارکها با حضور کارشناسان، برگزاری دوره های آموزشی متعدد معارفی نماز برای  نیروهای مسلح و کارکنان آن، برگزاری دوره آموزشی معارج، ارزیابی و نظارت بر نماز خانه های بین راهی، ساخت ۳ مسجد در روستاهای استان از مهمترین دلایل برتری ستاد اقامه نماز قم بر سایر استانها است.

خامه یار، قوانین دست و پاگیر و نفس گیر را از مشکلات ساخت نمازخانه و مسجد در استان دانست و عنوان کرد: این قوانین به حدی دست و پا گیری است که گاهی نفس انسان را به شماره می اندازد و برای همین باید نسبت به این نوع قوانین دست و پا گیر اصلاحاتی صورت گیرد و یا اقدام به باز بینی آن کرد.

وی کمک برای ساخت ۱۷ مسجد و انعقاد تفاهم نامه همکاری برای اجرای برنامه نماز و بومی سازی آن را از دیگر فعالیت های این ستاد عنوان کرد.

 خامه یار گفت: اما مهمترین برنامه در ایام نوروز، نظارت بر نمازخانه های بین راهی و استمرار این مسئله، آمادگی برای ساخت مسجد در روستای۱۰۰ نفره، آمادگی برای همکاری با نهادها و مراکز و خانواده برای برگزاری مشاوره در امر نماز، آماده بودن زمین برای ساخت مسجد یا نماز خانه در جاده اراک، جعفریه،‌ گرمسار و... است.

رئیس ستاد اقامه نماز قم افزود: در حال حاضر در پردیسان ۲۱۶ مجتمع وجود دارد و بر اساس برآورد، ۲۵ مسجد باید ساخته شود و در تلاش هستیم با رفع موانع این کار هم به زودی صورت گیرد.

وی بیان داشت: ستاد اقامه نماز در بحث ساخت نمازخانه بین راهی اگر نگوییم رتبه اول، اما در رتبه دوم قرار دارد، ولی امسال توانسته رتبه اول را بدست بیاورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha