جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وقف

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه هنوز بانک جامع از اطلاعات قرآنی در کشور نداریم، گفت: ۱۸ سال پیش در این زمینه ورود شد و هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین بلک، صبح امروز در جلسه ای با مدیرکل تبلیغات اسلامی و فعالان موسسات قرآنی استان اصفهان با بیان اینکه در چند نوبت به لحاظ پیگیری مسئول موسسات قرآنی تلاش کردیم ارتباط مجموعه اوقاف با بخش قرآنی بیش از گذشته باشد، اظهار داشت: ماموریت‌های قرآنی در اوقاف محدودتر از قبل است و لازم است در این بخش تمرین و تلاش بیشتری داشته باشیم و گفتمان قرآنی در ادارات اوقاف ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ضروری است که جلسات مشترکی بین فعالان عرصه قرآن ایجاد شود، افزود: باید توسعه فعالیت‌های قرآنی را در دستور کار قرار دهیم، قرآن مظهر کلام خدا است و باید همه مسلمانان به این کتاب الهی خدمت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه باید در لایه‌های مختلف ادارات اوقاف  برنامه های قرآنی تدوین شود، اضافه کرد: این برنامه‌ها باید به اندازه ای پیگیری شود که به مرحله اجرا برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما قصد ایجاد مجموعه قرآنی را نداریم، ادامه داد: اوقاف در این زمینه قصد دارد در فعالیت‌های قرآنی در کنار سازمان تبلیغات اسلامی و موسسات قرآنی همکاری داشته باشد.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه هنوز بانک جامع از اطلاعات قرآنی در کشور نداریم، اضافه کرد: ۱۸ سال پیش در این زمینه ورود کردیم و هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه در زمینه موقوفات قرآنی چنانچه قابل واگذاری باشد و توان واگذاری حکم امین را داشته باشد همکاری خواهیم کرد، ابراز داشت: هر برنامه‌ای که در اوقاف قابل واگذاری باشد با حفظ نظارت انجام خواهیم داد و به دستگاههای دیگر اعتماد خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه نگاه در زمینه موقوفات باید دو سویه باشد، اضافه کرد: در این زمینه نباید انتظار داشت که اوقاف موقوفه قرآنی تولید کند و دیگران از این ظرفیت استفاده کنند بلکه مسئولان باید در راستای ترویج فرهنگ وقف همکاری داشته باشند.

وی در خصوص معرفی اتحادیه موسسات قرآنی به عموم مردم جامعه نیز گفت: در این زمینه باید از ظرفیت رسانه‌ها برای معرفی این اتحادیه ها استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه بسته فعالیت قرآنی را می‌توان با مشارکت اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی و موسسات قرآنی در اصفهان ارائه داد، گفت: در این زمینه به دنبال کار زودبازده نیستیم و باید در این زمینه مرکزی برای موسسات شاخص قرآنی راه اندازی شود تا مردم بدانند برای این امر به کجا مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در اصفهان موقوفه‌ای وجود دارد که می‌توان آن را به فرصت سرمایه‌گذاری قرآنی تبدیل کرد، ابراز داشت: در این زمینه پیشنهاداتی را داشته ایم که باید مورد بررسی قرار دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: برای این امر اعلام آمادگی واگذاری زمین را داشته‌ایم و باید بر اساس برنامهای مناسب این طرح اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پیشنهاد دادیم  وقف ۲۳ هزار جلد قرآن را مطابق با تعداد شهدای استان اصفهان با همکاری دیگر نهادها را در دستور کار قرار دهیم، افزود: این امر ممکن است و نیاز به همت همگی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha