دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
از فردا مساجد مناطق فدرال مالزی با ظرفیت کامل بازگشایی می‌شوند

حوزه/ مساجد و نمازخانه‌های کوالالامپور، پوتراجایا و لابوآن ، سه منطقه فدرال در مالزی از فردا با ظرفیت کامل نماز اقامه خواهند کرد. و نماز جمعه برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از freemalaysiatoday، مساجد و مدارس دینی از جمله مناطقی که دارای چادرهای موقت هستند، در کوالالامپور، پوتراجایا و لابوآن در کشور مالزی از فردا با ظرفیت کامل و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نماز جمعه اقامت خواهند کرد.

 محمد عجیب اسماعیل ، مدیر اداره دینی اسلامی سرزمین‌های فدرال گفت که این حکم جدید پس از کسب رضایت از سلطان عبدالله سلطان احمد شاه صادر شده است.

این مقام مسئول گفت: نماز جمعه در مساجد و مدارس اسلامی، از جمله در مناطق دارای چادر ، نیز می‌تواند با ظرفیت کامل با فاصله فیزیکی ۱.۵ متر انجام شود، در حالی که سخنرانی‌ها نیز با همین شرایط مجاز است.

در همین حال ، وی گفت که در ماه رمضان ، با توجه به ظرفیت مساجد و مدارس دینی، با رعایت فاصله فیزیکی ، می‌توان نمازهای ماه رمضان را اقامه کرد و باید با خواندن سوره‌های کوتاه یا تعدادی آیات ، به ۲۰ رکعت محدود کرد. کلاس‌های قرآن را نیز با پر کردن نیمی از مساجد برگزار خواهند کرد.

او خاطرنشان کرد که نماز شب و همچنین پرداخت مستقیم زکات فطره نیز امکان پذیر است اما سیستم‌های پرداخت آنلاین و سایر روش‌ها توسط شورای مذهبی اسلامی منطقه فدرال در مالزی نیز به همین منظور ایجاد شده‌اند.

با این حال عجیب افزود که ضیافت‌های افطاری هنوز در مساجد مجاز نشده‌اند و آن‌ها مردم و کسانی را که می‌خواهند در این راستا کمک‌ مالی اهدا کنند به دادن بسته‌های غذایی به نیازمندان و افراد محتاج تشویق کردند.

عجیب گفت که آخرین احکام تابع دستورالعمل‌ها و روش‌های عملیاتی استاندارد تعیین شده توسط شورای امنیت ملی و وزارت بهداشت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha