جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آخرین نماز جمعه سال ۱۳۹۹ تبریز گفت: اخیراً بازدیدی از مرغ فروشی‌ها داشتم، مردم می‌گفتند یکی دو ساعت است که در صف هستیم و مرغ هم موجود است، اما منتظر مسئول تعزیرات هستیم. از مسئولین خواهش می‌کنم نظارت‌ داشته باشند و کمک کنند مردم اذیت نشوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتظار فرج گفت: امام خمینی (ره) فرمودند ما تکلیف داریم این طور نیست که فقط در خانه بنشینیم و دعا برای ظهور کنیم بلکه تعجیل با تلاش ما امکان پذیر است. 

وی با بیان این که انتظار یعنی مقابله با ظلم و جمهوری اسلامی مقدمه نهضت حضرت ولیعصر (عج) است، افزود: نیمه شعبان عید امید و تلاش بوده و انتظار به معنی حرکت است. 

امام جمعه تبریز در خصوص گام دوم انقلاب نیز اظهار کرد: در بیانیه گام دوم مطرح شده که ما چگونه می‌توانیم جوانان را به سمت و سوی جامعه مهدوی هدایت کنیم. 

وی افزود: مخاطبین بیانیه گام دوم، آینده سازان ظهور حضرت مهدی (عج)، همان جوانان هستند. مأموریت اصلی منتظران جامعه امروزی ایجاد تمدن اسلامی است و خطر بزرگ آن نیز تحریف فرهنگ مهدویت است. 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم به روز شهدا نیز اشاره داشت و گفت: سالگرد شهید خدمت، آتش نشان شهید قلی زاده را گرامی می‌داریم. اربعین سردار شهید گلمحمدی و همچنین یاد و خاطره هنرمند فقید استاد دلدوزی را گرامی می‌داریم. 

وی در خصوص بازار مرغ نیز افزود: اخیراً بازدیدی از مرغ فروشی‌ها داشتم، مردم می‌گفتند یکی دو ساعت است که در صف هستیم و مرغ هم موجود است، اما منتظر مسئول تعزیرات هستیم. از مسئولین خواهش می‌کنم نظارت‌ها داشته باشند و کمک کنند مردم اذیت نشوند. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خصوص خدمات وزارت اطلاعات هم افزود: وزارت اطلاعات در تأمین امنیت جامعه نقش بسیار ارزشمندی دارد. ایجاد فضای همدلی در کشور، مبارزه با مفاسدی همچون قاچاق، زمین خواری و… از جمله خدمات سربازان گمنام امام زمان (عج) است. 

امام جمعه تبریز گفت: نقش آنها در مبارزه با تکفیری‌ها هیچوقت فراموش نمی‌شود. سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان، افرادی از شبکه سازمان یافته قاچاق زیور آلات را دستگیر کردند. 

وی در خصوص ویروس کرونا و تأثیر آن در اقتصاد نیز گفت: کرونا بر اقتصاد جامعه، معیشت خانواده‌ها و عبادات جمعی و مناسک تأثیر گذاشت، اما آنچه بیشتر به چشم آمد، تعطیلی و توقف مراسم جمعی و مناسک مذهبی بود. 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در راه اندازی رزمایش مواسات، روح و جان تازه ای به جامعه بخشیدند و افق‌های جدیدی از همدلی و مواسات را گشود. در حالی که در کشورهایی مثل آمریکا شاهد صحنه‌های عجیبی بودیم، فداکاری و تلاش کادر درمان در ایران و حضور گروه‌های جهادی، عظمت مردم ما را دو چندان کرد. 

امام جمعه تبریز اضافه کرد: تولید واکسن کرونا در کشور و همچنین تلاش‌ها در طب سنتی برای درمان کرونا قابل تقدیر است. 

وی به تحریم‌های ظالمانه دشمنان هم اشاره داشت و گفت: امسال مردم صبور ایران اسلامی همزمان با سه ضلع منحوس کرونا، تحریم و بی تدبیری مقابله کردند. تدبیر مقام معظم رهبری باعث شکست فشار حداکثری تحریم‌ها شد. 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در خصوص پروژه خط آهن بستان آباد نیز گفت: خط آهن بستان آباد بازهم افتتاح نشده و امیدواریم تا پایان این دولت به سرانجام برسد، پیگیر این مطالبه شدم و آقای استاندار گفت تا خرداد افتتاح خواهد شد. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha