جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به مشکلات مردم، گفت: قرار بود ۱۰۰ روزه مشکل اقتصادی مردم را حل کنید، پس چرا کاری نمی‌کنید؟ از این روزهای پایانی دولت استفاده کنید و برخی مشکلات قابل حل را رفع کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در آخرین برنامه «سروش آسمانی» در سال ۱۳۹۹ با تبریک اعیاد شعبانیه  گفت: در آستانه سال نو قرار داریم و از خدای متعال درخواست داریم همانطور که عالم طبیعت را متحول می‌کند، دل‌های ما را نیز متحول کند و همانطور که عالم و زمین نو و سرسبز می‌شوند، باطن و اخلاق ما نیز به عنایت خدا نو شود.

 وی افزود: زمانی که خدای متعال بنا را بر این گذاشته که عالم نو شود، ما باید تلاش کنیم که از این تغییر و تحول عقب نمانیم، در ایام بهار درختان، کوه، دشت و بیابان لباس نو و سبز به تن می‌کنند ما نیز باید با این فضا هماهنگ باشیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: زمانی که بهار می‌شود همه عالم رستاخیز خواهد شد؛ این رستاخیز پس از مرگ نیز برای انسان وجود دارد و این درس معادشناسی را خداوند با کمترین کلمات و به صورت تصویری از مردگیِ زمستان و بهارِ رستاخیز نشان می‌دهد تا ما عبرت بگیریم‌.

 امام جمعه قزوین اذعان کرد: همه ما از خدای متعال بخواهیم با ظهور منجی عالم بشریت صاحب جامعه ای با عظمت‌تر و بهاری شویم و دست ظالمان و مستکبران از جهان برچیده شود و همه مردم روی آرامش و رحمت را ببینید.

 وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) طی حدیثی فرمودند زمانی که بهار را مشاهده کردید بسیار قیامت را یاد کنید که هر ورق آن عبرت برای انسان است، ابراز کرد: مرگ وحشتناک نیست بلکه ما با نگاه به رستاخیز و یادآوری درباره آن به آرامش خواهیم رسید. خدای متعال از ما خواسته که اهل تعقل باشیم و به قیامت که محل زندگی ابدی انسان است، فکر کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد : خدای متعال فرمود که ما رزق شما را از آسمان نازل می‌کنیم البته همه خزائن در آسمان است و براساس شایستگی‌ها خدا به بندگانش عطا می‌کند، هرچقدر ما از تفکر و تعقل خود استفاده کنیم مشمول رزق آسمانی می‌شویم و جان ما روشن شده و با ملکوت ارتباط می‌گیرد و رزق معنوی ما نیز افزایش می‌یابد.

 امام جمعه قزوین گفت: در آیه ۵۰ سوره روم خداوند می فرماید آثار رحمت خدا، آب، خاک، باد و هواست که هماهنگ با نعمات الهی آفریده تا بشر از این نعمات استفاده کند و نباید به این نعمات بی توجه نگاه کنید بلکه همه این نعمات زنجیره ای هماهنگ و پشت هم هستند که با تقوا و ایمان بندگان خداوند لطف و رحمت خود را افزایش می‌دهد اما با گناه و معصیت شاهدیم که این روند افزایش نعمت‌ها کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید دیدی چگونه خدا زمین مرده را پس از زمستان زنده می‌گرداند؟ همان خدایی که این احیا را در روزهای خشک زمین در زمستان انجام می‌دهد همان خدا به هر کاری توانمند است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: زمانی که فردی اسمش را در مدرسه دین خدا ثبت می‌کند سرباز پادگان خدا خواهد شد و شامل مقرراتی می‌شود و باید طبق همان قوانین عمل کند، خداوند زمانی که به انسان شرف ایمان می‌دهد و او را دانش آموز مدرسه ایمان قرار می‌دهد می‌گوید باید برای حفظ قوانین مسائلی را رعایت کنی.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: آسایش و آرامش معنوی فقط مخصوص بندگان مومن خداست، ممکن است کافری کار شایسته ای انجام داده باشد و خوب جان دهد یا مومنی کار ناشایستی انجام داده باشد و سخت جان دهد که نیت خدای متعال این است که در همین دنیا با آنها تسویه کند، این نظم حکیمانه ای است که باید با همه جوانب دید.

 وی بیان کرد: گاهی ما آدم‌ها عادت داریم که تقصیرات خود را برعهده نزدیکان خود یا اطرافیان بیفکنیم و اسم نحس روی آنها بگذاریم، مثلا بگوییم عدد ۱۳ نحس است، درصورتی که ظلم و نفاق و دروغ و وعده‌های عمل نشده و حرف‌های بی ربط نحس است.

 استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد : گاهی مسئولی که عاملی برای ایجاد ناراحتی و مشکلات برای مردم شده است اما به میدان می‌آید و نظرات جدیدتری می‌دهد به جز اینکه مسائل قبلی و اشتباهات گذشته خود را حل کند و از بابت آنها عذرخواهی کند، حرف ناشایست جدیدی می‌زند، این رفتار منافقانه و نحس است.

امام جمعه قزوین گفت: خدای متعال دنیا را نحس نیافریده و دنیا تجلی اسماءالله و رحمت خداست و آب و باد و باران و نعمات الهی است، هر نحسی از خود آدم‌ها نشات می‌گیرد و خیر و خوبی‌ها از خدا نشات می‌گیرد اینکه ما چه چیزی درظرف لحظات و برنامه‌هایمان و روابط اجتماعی و ظرفیت فکر و نگاه و زبان می‌ریزیم مظروف آن را مشخص می‌کند باید صداقت و ایمان و دوستی و محبت داشته باشیم.

 وی یادآور شد: وقتی مسئول اجرایی کشور می‌گوید؛ دولت هم بلد است و هم قادر است و هم توانایی دارد این تحریم ها را پایان دهد، خب اگر دولت می‌تواند چرا مشکل مردم را حل نمی‌کند؟ شما که قرار بود ۱۰۰ روزه مشکل اقتصادی مردم را حل کنید، پس چرا کاری نمی‌کنید؟ از این روزهای پایانی دولت استفاده کنید و برخی مشکلات قابل حل را رفع کنید.

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: امیدواریم در سال جدید شاهد موفقیت بیشتر و روی کار آمدن دولتی انقلابی و جوان و خدامحور و ولایت مدار و دولتی اهل صداقت باشیم که مردم بتوانند روی خوش آسایش را ببینند.

 وی با اشاره به ایام میلاد امام زین العابدین گفت: امام سجاد(ع) فرمودند، چهار چیز اگر در زندگی انسانی قرار بگیرد اسلامش کامل خواهد بود و گناهانش زدوده می‌شود، زمانی که خدا را ملاقات می‌کند خداوند از او راضی خواهد بود، ابتدا آنچه خدا به عهده او برای مردم گذاشته است به آن وفادار باشد، دومین موضوع این است که با مردم از سرصدق و صفا رفتار کند و اهل صادقین باشد، سومین موضوع این است که از هرچه قبیح است حیا کند و مورد دیگر این است که حسن خلق و خوش اخلاقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی سال قرار داریم به همدیگر رحم کنیم، در بازار که مردم شرایط خرید ندارند مراقب آنها باشیم و فعالیت‌های مواساتی را ادامه دهیم که طی سال این طرح گره گشایی کرد و امیدواریم این طرح مواساتی سفره مردم را رونق دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha