جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
گردهمایی فعالان مساجد قم با موضوع صحیفه سجادیه

حوزه/ اولین گردهمایی ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد منتخب شهر مقدس قم با موضوع نشر معارف کتاب شریف صحیفه سجادیه صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اولین گردهمایی ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد منتخب شهر مقدس قم با موضوع نشر معارف کتاب شریف صحیفه سجادیه، امروز مصادف با میلاد امام زین العابدین علیه السلام و در سالن همایش های شهید سلیمانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

بر اساس این گزارش: پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری حجت الاسلام محمداسماعیل خورشیدی، پیام تصویری تولیت مسجد مقدس جمکران پخش شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در این پیام تصویری خطاب به حاضرین در همایش ضمن تبریک میلاد امام سجاد علیه السلام گفت: یقیناً صحیفه سجادیه بعد از قرآن و نهج البلاغه خزانه ای علمی و معنوی برای ماست.

وی افزود: امام خمینی رحمة الله علیه در سخنرانی ها و مخصوصاً در درس های اخلاقشان مردم و طلاب را به ادعیه توجه می دادند.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: امام باور داشتند که تولی و پیوند دوستی با یهود و نصارا امکان پذیر نیست و آیاتی که مرتبط با تبری از اهل نفاق و کفر بود را عامل بودند و در این راه از احدی خوف نداشتند.

حجت الاسلام یاسین حسین آبادی سپس ضمن تبریک اعیاد پیش رو گفت: یکی از برنامه های مسجد جمکران در حوزه دعا، پرداختن به کتاب گهربار صحیفه سجادیه بوده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: امیدواریم فعالین فرهنگی در مساجد شهر مقدس قم در ترویج انس با صحیفه سجادیه تلاش های لازم را داشته باشند؛ تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در حد توان پشتیبان این عزیزان خواهد بود.

حجت الاسلام محمدرضا اعوانی در ادامه این گردهمایی به ایراد سخن پرداخته و گفت: : ما به وسیله انس گرفتن با صحیفه سجادیه به فقر خود و غنای خداوند متعال اعتراف می داریم و توحید در وجودمان تقویت می شود.

وی افزود: ثمره این فهم افتادن در مسیر بندگی پروردگار متعال است؛ اینجاست که به فرموده پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می رسیم که فرمودند "مغز عبادت دعاست".

این پژوهشگر صحیفه سجادیه با بیان اینکه صحیفه سجادیه سرعت ما را در طی طریق کسب رضایت خداوند چند برابر می کند تصریح کرد: انس با صحیفه سجادیه دو مانع اصلی طریق رضایت خدا را که شامل نفس اماره و عامل تحریک آن که شیطان است به خوبی می تواند از سر راه ما بردارد.

حجت الاسلام مرتضی وافی سپس گفت: به فضل خدا مرکز سطح سه صحیفه سجادیه در سال تحصیلی آینده طلابی را جذب خواهد نمود و شروع به فعالیت می نماید؛ در سطح چهار نیز رشته حدیث شناسی با رویکرد صحیفه سجادیه را خواهیم داشت.

مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه تصریح کرد: ۱۸ محور در بحث جوانگرایی در صحیفه سجادیه آمده است؛ در دعای ۲۵ این کتاب شاکله کلی نظام اسلامی ترسیم شده است.

سایت مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه سپس توسط حجت الاسلام وافی رونمایی شد و از اصحاب رسانه که تاکنون با این بنیاد همکاری داشته اند توسط مدیر آن تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل در ادامه این گردهمایی با بیان اینکه امام زین العابدین مردم مؤمن عصر غیبت را با فضیلت ترین مردم در همه زمان ها می دانند گفت: مردم در این عصر باید هم قائل به ظهور باشند و هم منتظر ظهور باید باشند؛ این ها دو ویژگی مهم مؤمنین در عصر غیبت هستند.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه افزود: داعی به دین خدا بودن نیز یکی دیگر از ویژگی های مؤمنین در عصر غیبت است.

حجت الاسلام کریمی، رئیس ستاد مردمی صحیفه سجادیه سپس به ایراد سخن پرداخت و گفت: کارهایی که ما در این ستاد انجام داده ایم از نوع عملیاتی بوده که با کمک مردم عزیز اجرایی شده اند.

وی افزود: ما تاکنون توانسته ایم در ۶۷ مسجد در شب های سه شنبه برنامه صحیفه خوانی را برگزار کرده ایم.

حجت الاسلام کریمی از خرید ۹۷۰ جلد صحیفه سجادیه خبر داد و گفت: این کتب از طرف بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی خریداری شده اند و ستاد مردمی صحیفه سجادیه مأمور به توزیع آن ها در سطح مساجد قم است.

در این گردهمایی بسته ای فرهنگی به مناسبت اعیاد شعبانیه و جهت آذین بندی منازل توسط کودکان و نوجوانان با مضامین دینی و مذهبی از سوی مسجد مقدس جمکران معرفی شد تا در سطح مساجد توزیع گردد.

همچنین در حاشیه این گردهمایی نمایشگاه کتابخانه تخصصی امام سجاد علیه السلام در معرض دید عموم مدعوین برقرار شده بود.

گزارشی از اولین گردهمایی فعالان فرهنگی مساجد قم با موضوع نشر معارف صحیفه سجادیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha