جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدرضا اعوانی

حوزه/ حجت الاسلام اعوانی گفت: سرعت گرفتن در طریقه جلب رضایت خدا ابزارهایی دارد؛ انس با صحیفه سجادیه یکی از این ابزارهاست که موانع و ناهمواری های راه را هموار می کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدرضا اعوانی، امروز در گردهمایی ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد منتخب شهر مقدس قم با موضوع نشر معارف کتاب شریف صحیفه سجادیه که در سالن همایش های شهید سلیمانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: مرحوم محمدتقی مجلسی می فرماید برکاتی که از کتاب صحیفه سجادیه نصیب من شده است بی شمارند.

وی عنوان داشت: امام عصر (عج) به مرحوم محمدتقی مجلسی در مکاشفه ای این کتاب را توصیه می فرمایند؛ این بیانگر اهمیت صحیفه سجادیه است.

این پژوهشگر حوزه گفت: مهمترین وجه تمایز صحیفه سجادیه با سایر کتب شیعی انشائی بودن عبارات و ادعیه آن است.

وی افزود: ما به وسیله انس گرفتن با صحیفه سجادیه به فقر خود و غنای خداوند متعال اعتراف می داریم و توحید در وجودمان تقویت می شود.

حجت الاسلام اعوانی خاطرنشان کرد: ثمره این فهم افتادن در مسیر بندگی پروردگار متعال است؛ اینجاست که به فرموده پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می رسیم که فرمودند "مغز عبادت، دعاست".

وی گفت: راه واضح و روشن رسیدن به خدای متعال  به واسطه انبیای الهی پی ریزی و نشان داده شد؛ اما نشان دادن راه الزاماً به معنای هموار بودن آن نیست.

پژوهشگر صحیفه سجادیه بیان داشت: سرعت گرفتن در طریقه جلب رضایت خدا ابزارهایی دارد؛ انس با صحیفه سجادیه یکی از این ابزارهاست که موانع و ناهمواری های راه را هموار می کند.

وی افزود: انس با صحیفه دو مانع اصلی طریق رضایت خدا را که شامل نفس اماره و عامل تحریک آن که شیطان است به خوبی می تواند از سر راه ما بردارد.

حجت الاسلام  اعوانی اظهار کرد: امام سجاد در بند ۹ دعای ۳۷ صحیفه سجادیه می فرمایند: خدایا اگر شیطان نبود و مردم را از راه پیروی از تو منحرف نمی کرد احدی از بندگان تو به انحراف کشیده نمی شد؛ این بیانگر اهمیت این مانع بزرگ در مسیر بندگی خداست.

وی گفت: در حوادث آخرالزمانی، وسوسه های شیطانی خیلی مورد تأکید و هشدار است.

محقق حوزه عنوان داشت: نقش دعا و انس با صحیفه سجادیه در مقابله با شیطان بسیار کلیدی است.

وی گفت: امام سجاد علیه السلام راه را به ما نشان می دهند و به ما می آموزند چگونه درخواست هایمان را از خداوند داشته باشیم.

حجت الاسلام اعوانی خاطرنشان کرد: اگر ما به مبانی صحیفه سجادیه معرفت پیدا کنیم علوم ربانیه را آموخته ایم.

وی افزود: امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه تک و پاتک های شیطان را به ما می آموزد و راه مقابله با آن را به ما نشان می دهد.

پژوهشگر صحیفه سجادیه تصریح کرد: مردم ما اگر به مبانی صحیفه سجادیه معرفت پیدا کنند، قطعاً در مسائل اجتماعی و فردی صاحب نظر خواهند شد.

وی گفت: اگر ما با صحیفه سجادیه انس بگیریم با خداوند متعال و سپس با امام سجاد علیه السلام ارتباط گرفته ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha