شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حیدری قزوین

 حوزه / رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین گفت:  شهدای سلامت با شهدای جنگ تحمیلی به سبب اجرای رسالت خود تفاوتی ندارند، چرا که این عزیزان همچون شهدا و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس برای امنیت و آسایش این مرز و بوم فداکاری کردند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسین حیدری صبح امروز در مراسم افتتاح سامانه «مراقبت های پزشکی و پرستاری در منزل» در دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ضمن تبریک سال نو و همچنین اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، گفت:  از همان روزهای اول شیوع کرونا، خاکریزهای مبارزه با این بیماری ناشناخته در کشور ساخته شد و کادر درمانی از ابتدای فراگیری این بیماری در خاکریز اول مبارزه با آن قرار گرفتند، یک هفته از شیوع این بیماری در کشور نگذشته بود که خبر شهادت اولین شهید مدافع سلامت در رسانه‌ها منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر جانباختن تعدادی از هموطنان بر اثر کرونا، تعدادی از کادر درمانی نیز جان خود را از دست داده‌اند، افرادی که به واسطه پرستاری از بیماران کرونایی خود نیز مبتلا به این ویروس شدند و جان خود را در راه ایثار فدا کردند.

شهدای سلامت پا جای پای شهدای دفاع مقدس گذاشتند

وی ادامه داد: تاریخ مملو از فداکاری و خدمات ایثارگرانه پرسنل بهداشت و درمان ایرانی است، فرشتگانی که در روزهای سخت همچون جنگ، زلزله، سیل و بیماری همراه و همدم آسیب دیدگان بوده و در این شرایط حساس نیز، خانه و زندگی خود را رها کرده و برای سلامتی مردم و بهبودی بیماران کرونایی و غیر کرونایی تمام قد ایستاده‌اند.

حیدری اظهار کرد: پزشکان و پرستاران نه‌ تنها همیشه در جبهه‌های پاسداری از حریم سلامت حضوری فعال داشته‌اند، بلکه در روزهای جنگ تحمیلی نیز بسیاری از آنها به میدان نبرد قدم گذاشته و پا به پای پاسداران این آب‌ و خاک با دشمن تا دندان مسلح مبارزه کرده  و یا در بیمارستان‌های صحرایی، جانی تازه به سربازان وطن می‌بخشیدند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین گفت:  شهدای سلامت با شهدای جنگ تحمیلی به سبب اجرای رسالت خود تفاوتی ندارند، چرا که این عزیزان همچون شهدا و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس برای امنیت و آسایش این مرز و بوم فداکاری کردند و مردم ایران تا ابد قدردان این عزیزان خواهند بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Hosin IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 0
    ايشان هم اكنون كجا هستند !!!