جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهرداری قم

حوزه/ معاون خدمات شهری شهرداری قم خواستار راه اندازی نرم افزار مشترک بین دستگاه‌های ایمنی، خدماتی و انتظامی در قم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید امیر سامع، معاون شهردار قم نیز ‌در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم و ستاد تسهیلات نوروزی و خدمات سفر شهرداری قم از پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر در ایام نوروز اظهار داشت: اجرای مانورهای مشترک با تمام ارگان‌های امداد و نجات می‌تواند توان اجرایی شهر را بالا ببرد.

وی همکاری بین هلال‌احمر، آتش‌نشانی و مدیریت بحران را لازم و ضروری خواند و افزود: تا امروز چندین مانور مشترک اجرا شده که باید در سال جدید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای اجرای مجدد آن داشته باشیم.

جانشین ستاد تسهیلات نوروزی و خدمات سفر شهرداری قم ادامه داد: تشکیل پایگاه SOS مشترک بین دستگاهی، یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری در قم بوده و چنین خدمتی در قالب یک نرم‌افزار نیز می‌تواند بخشی از نیازهای شهر را برطرف کند.

وی از پیگیری‌های شهرداری قم در سال گذشته برای راه‌اندازی نرم‌افزاری در قالب برطرف‌کننده نیازهای خدماتی، ایمنی و انتظامی خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه سال گذشته با همه پیگیری‌هایی که انجام شد نتوانستیم این نرم‌افزار را طراحی و اجرایی کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر هماهنگی دستگاه‌های استانی برای راه‌اندازی این نرم‌افزار گفت: بستر اجرایی شدن چنین نرم‌افزاری در کشور وجود نداشته اما می‌توانیم با بومی کردن آن در سطح استان چنین امکانی را فراهم کنیم.

وی در ادامه محدودیت‌های قانونی را مورد بررسی قرارداد و اضافه کرد: باید ارگان‌ها قوانین و مقررات خود را در کنار هم قرار داده و به‌صورت کامل مورد بررسی قرار دهند تا بتوانیم فضای جدیدی ایجاد کنیم.

سامع رعایت آیین‌ نامه‌های داخلی دستگاه‌ها را لازم خواند و ابراز کرد: امیدواریم تا ۶ ماه آینده بتوانیم دستورالعمل جدیدی برای تجمیع دستگاه‌های خدماتی، ایمنی و انتظامی در قم تنظیم و اجرایی کنیم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha