چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار دکتر قدیر با آیت الله سعیدی

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با افزایش دورهمی‌ها و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زنگ خطر در قم به صدا درآمده و در کنار آن مشکلات معیشتی مردم و تشکیل صف‌های طولانی مرغ، روغن و غیره نیز به افزایش بیماری کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد رضا قدیر در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان بانوی کرامت و نماینده ولی فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، از حمایت‌های تولیت آستان مقدس از کادر درمان تشکر و اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه مقابله با ویروس کرونا از تریبون نماز جمعه قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: متأسفانه ما شاهد افزایش ابتلای به کرونا در قم و کل کشور هستیم و در آمار روز گذشته قم ۳۴ درصد تست‌ها مثبت اعلام شد درحالی‌که در ماه گذشته به زیر ۸ درصد رسیده بود و بستری‌های ما نیز که زیر ۱۰۰ نفر بود به بیش از ۱۵۰ بستری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به افزایش پذیرش بیماران کرونایی در قم از آمار میانگین روزانه یک فوتی در استان قم خبر داد و گفت: با افزایش دورهمی‌ها و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زنگ خطر در قم به صدا درآمده و در کنار آن مشکلات معیشتی مردم و تشکیل صف‌های طولانی مرغ و روغن و … نیز به افزایش بیماری کمک کرده است.

وی با بیان اینکه ما انتخاب دیگری جز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با این بیماری نداریم ، اظهار کرد: قمی‌ها مردم بسیار خوب، فهیم، متدین و عاقلی هستند و من خواهش می‌کنم که این چند ماه را هم رعایت و از تجمع و دورهمی‌ها پرهیز کنند.

قدیر با بیان اینکه ۵۰ درصد انتقال ویروس به تالارها و مراسم عروسی و عزا اختصاص دارد، گفت: باید تا انجام واکسیناسیون دستورهای بهداشتی را رعایت کنیم تا شاهد کنترل این بیماری باشیم و اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است قم وارد وضعیت نارنجی شود و محدودیت‌های بیشتری برای مردم قم اعمال شود.

وی گفت: با وجود بیماری کرونا مراسم نیمه شعبان هم در جمکران برگزار نخواهد شد و از مردم تقاضا داریم که در فضای مجازی این مراسم را برگزار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha