چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر / دیدار  رئیس شورای رمین چابهار  با مسئولان قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی

 حوزه / رئیس و اعضای شورای اسلامی رمین شهرستان چابهار با حضور در جمع فعالان قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی از تلاشهای آنها تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خدابخش پرور، رئیس شورای اسلامی روستای رمین از توابع چابهار همراه با دهیار، امام جمعه موقت و شوراهای اسلامی این منطقه، ظهر امروز از کلینیک قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی بازدید و ضمن دیدار دوستانه با جهادگران به مشکلات اساسی روستای رمین و مناطق تابعه اشاره کرد و گفت: عمده معضل این منطقه کمبود امکانات پزشکی و کمبود فضای درمانی است.

 رئیس شورای اسلامی روستای رمین افزود: مشکل کم آبی و نبود شبکه تامین آب شرب، عاملی موثر در کیفیت بهداشت فردی و محیطی اهالی روستای رمین است.

وی عنوان کرد: وضعیت ساخت و ساز و منازل مسکونی منطقه رمین با بیش از ۱۱ هزار نفر جمعیت و روستاهای تابعه بسیار نابه سامان است که مشکلات مربوط به این حوزه باید مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع موانع اقداماتی صورت گیرد.

پرور ادامه داد: نزدیک به ۳ دهه است که بحث ساماندهی منازل مسکونی و اجرای طرح هادی روستا پیگیری می کنیم، اما هنوز موفق به گرفتن مصوبه برای عملیاتی شدن این طرح نشده ایم.

رئیس شورای اسلامی روستای رمین اظهار کرد: روستای رمین به دلیل نزدیکی به شهر درگیر مسائلی از قبیل حاشیه نشینی شده است و در همین راستا قوانین‌ دست و پاگیری برای اجرای پروژه های عمران و آبادانی در سطح روستا داریم.

وی همچنین  به کمبود فضای آموزشی روستاهای شهرستان چابهار بیان کرد: این موضوع ریزش تعداد دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه را موجب شده است.

پرور با اشاره به کمبود فضای آموزشی روستاهای شهرستان چابهار بیان کرد: این موضوع ریزش تعداد دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه را موجب شده است.

وی ادامه داد: ازدواج زودهنگام دختران،  فقر، مسافت طولانی و تعداد کم مدارس دخترانه از جمله مواردی است که مانع از ادامه تحصیل دختران این منطقه می شود.

 وی خاطرنشان کرد: می توان گفت راهکار سرویس مدرسه و یا تهیه آب شرب از طریق تانکر به صورت مُسکن های کوتاه مدت عمل می کند، در حالی که حل معضلات روستای رمین و ... نیازمند یک ریشه یابی اساسی و تخصیص اعتبارات کافی است.

رئیس شورای اسلامی روستای رمین بیان کرد: در حال حاضر آبرسانی به روستا توسط تانکرهای حمل آب صورت می گیرد که چند مدتی است همین کار به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل صورت نمی گیرد و مردم برای تامین آب به زحمت افتاده و متحمل هزینه های زیادی می شوند.

وی با اشاره به فعالیت های جهادی و جهادگران خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب هم تامین آب شرب روستاها برای نخستین بار با حرکت جهادی جهادگران سازماندهی شد.

وی ادامه داد:  استقبال خوبی که در حاضر مردم از خدمات کلینیک پزشکی جهادی شهید حجت اسدی دارند نشان دهنده نیاز این مردم به ارائه اینگونه خدمات بوده، چراکه امکانات پزشکی در این منطقه بسیار کم است و بیماران برای ویزیت های تخصصی به استان های یزد یا مشهد مقدس سفر می کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha