سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جبار آذین

حوزه/ یک کارشناس رسانه اظهار کرد: متاسفانه برخی از تولیدات تلویزیونی از روی برنامه‌های ماهواره ای کپی برداری شده است.

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره عملکرد سیما در ایام نوروز اظهار کرد: تلویزیون به عنوان رسانه‌ای فرهنگی اگر بتواند از نو تجدید پیوند با مردم داشته باشد و همچنین بر مبنای سلیقه مردم نه مدیران  کارهایی درباره جامعه، تولید کند اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

وی افزود: امسال نوروز دو فیلم ارزشی «تک تیرانداز» و «یدو» که در جشنواره فیلم فجر جایزه کسب کردند و هنوز هم اکران عمومی هم نشده اند، روی آنتن تلویزیون رفتند! این اتفاق خوبی است که در سیما رخ داده به شرطی که منافع سازنده آن هم تامین شده باشد.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: واقعیت این است که تلویزیون در کار خود مانده است، زیرا اگر اینگونه نبود دائماً از روی برنامه‌های ماهواره‌های خارجی کپی کاری انجام نمی‌داد؛ کارهایی که عمدتاً الکن بوده و کیلومترها از مردم هم فاصله دارد.

آذین متذکر شد: تلویزیون در ایام نوروز به جای تولید کارهای مکفی، پول مردم را صرف تولید چند کار ضعیف و متوسط کرده است، البته در این میان باید «گاندو» را فاکتور گرفت، چون این کار در نوشته، کارگردانی و بازیها توانسته به استانداردهای خوبی برسد. به هر حال وقتی تلویزیون در کار خود وامانده است به نظرم پخش دو فیلم سینمایی اکران نشده هم نمی‌تواند دردی از مشکلات سیما بکاهد.

وی در پایان تصریح کرد: در انتها پخش فیلم‌هایی نظیر «تک تیرانداز» و «یدو» را در تلویزیون اقدامی گذرا می‌دانم که در نهایت ممکن است  منجر به ضرر عوامل ساخت آن شود، چون اینکه آیا پول سازندگان به صورت کامل پرداخت خواهد شد نکته‌ای است که پیرامون آن نمی‌توان جواب قطعی داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha