چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خانم محمد بیگی قزوین

 حوزه / نماینده مردم قزوین، البرز وآبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس انقلابی به دنبال تخصیص بودجه ویژه برای محرومیت زدایی است و امیدوارم در سال های آتی شاهد رشد میزان اعتبارات و توجه به مناطق محروم باشیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم دکتر فاطمه محمد بیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، و معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس، صبح امروز از اردوی جهادی (تابهار، چابهار) در روستای رمین و گلبهار شهرستان چابهار بازدید کردند.

دکتر محمدبیگی در جریان این بازدید با اشاره به اینکه مجلس انقلابی به دنبال تخصیص بودجه ویژه برای محرومیت زدایی است، عنوان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز اعتباری خوبی در راستای رسیدگی به مناطق محروم تعریف شده است و امیدوارم در سال های آتی نیز شاهد رشد میزان اعتبارات و توجه به مناطق محروم باشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی که از پزشکان است با اشاره به سوء تغذیه کودکان روستای رمین و روستاهای تابعه چابهار، گفت: آنمی و کم خونی در کودکان روستای رمین نشان دهنده فقر تغذیه ای در بین خانواده ها بوده، البته بخشی از این موضوع متاثر از فقر اقتصادی و بیکاری حاکم بر این منطقه است.

دکتر محمدبیگی با بیان اینکه بسیاری از نوزادان این منطقه نیازمند تغذیه با شیرخشک هستند، تصریح کرد: با ویزیت چند بیمار متوجه شدیم تعدادی از اهالی به دلیل کمبودها قادر به تأمین شیرخشک برای نوزادان خود نیستند و این موضوع همت تمامی مسئولان را می‌طلبد.

وی ادامه داد: بیماری هایی از قبیل قارچ های پوستی و ... نیز در کودکان بسیار دیده می شود که نیازمند آموزش های اولیه بهداشت فردی و محیطی است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز عنوان کرد: وجود یکسری مشکلات معیشتی و فرهنگی زمینه ساز افسردگی مزمن در برخی بانوان مناطق روستایی چابهار شده است.

وی اظهار کرد: قطع یقین برای بهبود کیفیت زندگی در مناطق محروم علاوه بر تخصیص بودجه و تلاش مسئولان، مردم و گروه های مردمی و جهادگران به صورت ویژه باید پای کار بیایند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha