جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عالی

حوزه/استاد حوزه علمیه گفت: شرط حضرت ولی عصر(عج) برای تحقق ظهور، وفای به عهد جمعی و همدلی اجتماعی در میان مردم به ویژه شیعیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین عالی در مراسم جشن شب ولادت حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) که از شبکه قران و معارف سیما به صورت زنده پخش شد، با اشاره به بیان حضرت مهدی(عج) که «اگر شیعیان ما که خدا آنان را در طاعتشان توفیق دهد، با دلهایی یکپارچه بر عهد خویش وفادار بودند، به یُمن لقای ما نائل می‌شدند و سعادت دیدار ما به آنان روی می‌آورد، اظهار کرد: شرط حضرت برای تحقق ظهور وفای به عهد جمعی و همدلی اجتماعی است که این نکته بسیار قابل توجه است.

وی ادامه داد: ظهور حضرت پدیده ای اجتماعی در سطح جهان است و وقوع پدیده های اجتماعی زمینه های خود را می طلبند و بی سبب اتفاق نمی افتند؛ نکته قابل توجه این است که انسان ها به ویژه جامعه شیعه باید آمادگی آمدن حضرت و تحمل عدالت، عقلانیت و معنویتی که ایشان برقرار می کند را داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حاکمیت اهل بیت(علیهم السلام) حاکمیت حق است و با زور تحقق نمی یابد، گفت: مردم باید خود را برای پذیرش این امر آماده کنند و این آمادگی فقط صرف جنبه های فردی نیست بلکه باید جمعی باشد و حداقل جامعه شیعه به عنوان حلقه اول یاران حضرت باید این زمینه را در خود ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه شیعه باید همدل و یکپارچه خواهان آمدن امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) باشند، خاطرنشان کرد: یکی از نقشه های سنگین شیطان این است که همدلی مومنانه را از بین ببرد تا روح جمعی شیعه و مومنانه که مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) است اتفاق نیفتد، شیعیان با همدلی و همزبانی باید این نقشه شیطان را خنثی کرده و در عمل زمینه ساز ظهور حضرت حجت باشند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha