سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه شهر محمدیه قزوین

حوزه / امام جمعه شهر محمدیه گفت: انتظار واقعی نباید فقط در حد دعا و حرف باشد، بلکه باید در آن عمل وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام بهاءالدین آقا حسینی، امروز با حضور در برنامه معارفی « وقت است که باز آیی»  سیمای مرکز قزوین ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت ولی عصر (عج) گفت: خانواده ای را می توان منتظر ظهور امام زمان (عج) دانست که وظیفه خود را در زمینه سازی برای جامعه منتظر انجام دهد. البته اولین اقدام برای این که جهان در مرحله نهایی خود آمادگی برای ظهور حضرت حجت را پیدا کند، یک اقدام معرفتی است.

وی خاطرنشان کرد: همه فعالیت های انسان منتظر باید علامت انتظار داشته باشد، یعنی این علامت در تمام فعالیت های یک منتظر ظهور مانند کسب و کار، سیاست، اقتصاد، ارتباط با دیگران و خانواده وجود داشته باشد. 

امام جمعه شهر محمدیه تصریح کرد: فرد منتظر حتما باید انس با قرآن را به صورت عام داشته باشد و به صورت خاص هم باید برخی از سوره هایی را که تلاوت آنها در عصر غیبت توصیه شده است، تلاوت کند.

 وی ادامه داد:  منتظر امام زمان(عج)، در سبک زندگی و رفتارهای خود، باید اهل نماز، دعا و مناجات باشد و حضرت مهدی(عج) هم فرمودند:  «أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُم»  بنابراین، دعا و مناجات باید یکی از مولفه های رفتاری سبک زندگی منتظرانه باشد و به آن توجه شود.

حجت الاسلام آقا حسینی  با بیان به اینکه تلاوت زیارت عاشورا، می تواند در ایجاد روحیه جهادی بسیار تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: زمانی که انسان با امام حسین(ع) پیوند می خورد با امام زمان(عج) هم پیوند برقرار کرده است. 

امام جمعه شهر محمدیه عنوان کرد: یک منتظر می تواند، رویکرد جهادی را در آیات، روایات و ادعیه های مطرح شده، آموزش ببیند و سبک زندگی خود را مهدوی و امام زمانی قرار دهد.

وی اظهار کرد: انتظار واقعی نباید فقط در حد دعا و حرف باشد بلکه باید در آن عمل وجود داشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha