جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: با مسئولیت پذیری و احساس مسئولیت می توان از طبیعت بهتر استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به موضوع مهم حفظ محیط زیست پرداخت و گفت: طبیعت یک امانت با ارزش در دست ماست.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: همه ما در نگهداری از طبیعت مسئولیت داریم و باید با کمک هم به نحو احسن از محیط زیست مراقبت نماییم.

وی اظهار کرد: حیات دوباره طبیعت تجلی حیات پس از مرگ است و خداوند با حیات دوباره طبیعت معاد را به ما یاد آوری می کند، پس بهار نشانه و آیه ای از آیات الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: انصاف نیست که برای حفظ شهر و محیط زندگی خودمان تلاشی نکنیم و همه را وظیفه  یک فرد یا یک ارگان مشخص بدانیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در کشور ما مراقبت از طبیعت و محیط زیست کاملا فرهنگ سازی نشده است و همه نیاز به آموزش صحیح داریم که از طبیعت محافظت کنیم.

وی ادامه داد:  برای نجات و حفظ محیط زیست از تهدیدات گوناگون ‌باید فرهنگ توجه به اهمیت و ارزش طبیعت بین آحاد مردم تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: برای آموزش افراد جامعه در زمینه پیشگیری از تخریب محیط زیست باید برنامه ‌ریزی منظم  انجام شود و بر اساس آن، سازمان ‌های مسئول با توجه به وظایف تعریف‌ شده، اولویت ‌ها را در برنامه کاری خود بگنجانند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در ایامی که مردم بیشترین اقبال را به طبیعت دارند، بویژه در روزهای اولیه بهار که جای جای طبیعت ایران مملو از جمعیت دوستداران طبیعت می شود، افرادی خوش برخورد و آشنا به فن بیان و مطلع از مسائل محیط زیست یادآوری های لازم را به مردم ارائه دهند.

وی عنوان کرد: یکی از راههای خداشناسی زیبا شناسی است و شناخت درست ما از طبیعت موجب خواهد شد تا  طبیعت همچنان در خدمت انسانها باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: با مسئولیت پذیری و احساس مسئولیت می توان از طبیعت بهتر استفاده کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha