جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی   اجتماع منتظران

حوزه/امام جمعه مشهدگفت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، اعلام کردند ۴۰ ساله دوم انقلاب، حرکت در جهت یک هدف و مقصد است و آن فراهم شدن امکانات برای ظهور و فرج وجود اقدس حضرت بقیةالله(عج) است؛ باید کاری کنیم که این ایده، باور و اعتقاد در دنیا توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از مشهد،  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، ظهر امروز در مراسم اجتماع منتظران در میدان شهدا مشهد به جریان های حاکمیت دنیا و اهداف آنها اشاره کرد و گفت: از روزی که بشر روی کره زمین به استثناء زمان‌های اندک حکومت انبیاء و اولیاء، حکومت، فرماندهی و فرمانروایی را به چشم دیده است، در عرصه‌های مختلف، جریان‌های استکباری، استبدادی و حتی در حاکمیت دموکراسی لیبرال غربی، معیار و ملاک حاکمیت و سیاست، زور و پول بوده است.

وی  با بیان این که جریان حاکمیت گردن‌کشان، آدم‌کشان، زورمندان و اشراف، مورد مقابله و مبارزه همه انبیاء الهی و اولیاء خدا بوده است، افزود: پیامبرانی که از طرف خدا مبعوث به رسالت شدند، بُعد اصلی رسالت آنان، مقابله و مبارزه با حاکمیت زر، پول و زور بر بشر بوده است، وقتی فلسفه بعثت هر یک از انبیاء را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم برای نجات انسان‌ها از چنگ جنایت‌گرانه حاکمیت پول و زور آمدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه حاکمان قدرت یکی پس از دیگری در طول تاریخ شکست خوردند، و جامعه را با پول و زور به کمال نرساندند، افزود: آنچه انسان‌ها قبول دارند و در عمق فطرت همه بشر است، این است که کسی باید بر انسان حاکم باشد و مدیریت جامعه را به دست بگیرد که هم بر سرنوشت نهایی بشر و هم بر اساس خلقت و آفرینش بشر بر انسان مسلط است، آنکس که ما را آفریده است و می‌داند در وجود انسان چه اسرار و رموزی برای کمال وجودی او وجود دارد، باید زندگانی انسان را مدیریت کند، هر حاکمیتی بر انسان جز حاکمیت الله بر خلاف حاکمیت بشر است.

وی ادامه داد:  تا امروز  در حکومت‌های بشری جدای از حاکمیت‌های خدایی، حکومتی چه به‌عنوان دموکراسی، آریستوکراسی، پلوتوکراسی و حتی زورمندانی که به نام خدا به نام تئوکراسی در ۴ قرن حکومت انگیزیسون حکومت کردند، جز فساد در حکومتشان وجود نداشت.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: تنها حاکمیتی که فطرت بشر می‌طلبد، حاکمیت الله است و تنها حاکمیتی که حاکمیت خدایی است، همه انسان‌ها منتظر آن حاکمیت هستند و آن حاکمیت وجود امام زمان (عج) به‌عنوان مظهر عظمت خدا، ولی‌الله العظم بر جهان بشریت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اجتماع منتظران، اجتماع جهانی است، بیان کرد: جامعه منتظرین، جامعه بشری در همه اکناف عالم است و آنچه جریان استکبار را در مقابل انقلاب مقدس اسلامی ما و نظام ولایی که برگرفته ازمعصوم و مظهر خداست و استکبار را بسیار مصیبت زده کرده است، مقابله با قدرت زر و زور بود.

وی خاطر نشان کرد:  انقلاب اسلامی، از نوع انقلاب انبیاء در طول تاریخ بشریت بود، انقلابی بود که در مقابل قدرت، زور و پول در عین نداشتن زور و پول پیروز شد، آن روزی که انقلاب شروع شد، آنچه دنیای استکبار را سراسیمه کرده این است که مردمی سینه خشکشان را در مقابل گلوله قرار بدهند و در مقابل آن پیروز شوند؛ به تعبیر امام بزرگوار، پیروزی خون بر شمشیر اتفاق افتاد.

آیت الله علم الهدی، ایستادگی مردم جهان در مقابل زور و قدرت حاکمان مستبد دنیا، راه حل شکست استکبار در جهان عنوان کرد و افزود: تداوم انقلاب اسلامی این باور را در مردم تقویت کرد که می‌توان در مقابل زور و زر ایستاد.

وی افزود:  استکبار می‌ترسد، نگاه استکبار ستیزی مردم ایران در دنیا توسعه پیدا کند، ۴۰ سال از انقلاب پیروزمند ما گذشت و خوشبختانه این باور در منطقه حاکم شد، امروز جریان مقاومت در منطقه زیر شکنجه‌های زندان‌های بحرین و خاک و خاکستر شدن زیر بمب‌هایی که بر سر یمنی‌ها می‌ریزند، این باور را به وجود می‌آورد که حرف اول را در دنیا پول و زور نزند .

امام جمعه مشهد ادامه داد: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می گذرد، هر روز قدرت‌های استبکاری مردم ما را تهدید می‌کردند، در این منطقه دیگر کسی از زور و پول حرف‌شنوی ندارد، همه دنبال قدرتی هستند که حاکم بر زور و پول شود، اگر این باور را توسعه دادیم تا جایی که این باور بخش عمده جهانیان را فراگرفت که دیگر ملاک قدرت، زور و پول نیست.

برای فراهم شدن جهانی زمینه ظهور باید ایثارگری کرد

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: به همین جهت مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، اعلام کردند ۴۰ ساله دوم انقلاب، حرکت در جهت یک هدف و مقصد است و آن فراهم شدن امکانات برای ظهور و فرج وجود اقدس حضرت بقیةالله(عج) است؛ باید کاری کنیم که این ایده، باور و اعتقاد در دنیا توسعه پیدا کند؛ توسعه این اعتقاد، ایثارگری می‌خواهد.

گفتنی است  در مراسم اجتماع نیمه شعبان در میدان شهدا، قرائت قرآن کریم، استغاثه به امام زمان(عج) ، اجرای سرود و مدیحه سرایی و تواشیح از دیگربرنامه های این مراسم همراه با حضور جمع کثیری از مردم مشهد و زائران حضرت رضا (ع) برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha