شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشان سال ۱۴۰۰، سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که راه عبور از مشکلات، تنها تقویت توانمندی های داخلی است، گفت: با دل بستن به اروپا و آمریکا، گره از مشکلات اقتصادی کشور باز نخواهد شد.

حجت الاسلام جواد فلاح، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، گفت: این نامگذاری نشان دهنده اهمیت مسأله تولید در نگاه مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این که مسؤولان و مدیران بخش های مختلف کشور وظیفه خطیری در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید بر عهده دارند، افزود: ایران اسلامی از ظرفیت های بالایی در بخش های مختلف برخوردار است که نیازمند باور پذیری و بهره گیری از این توانمندی ها است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که راه عبور از مشکلات، تقویت توانمندی های داخلی است، خاطرنشان کرد: با دل بستن به اروپا و آمریکا، گره از مشکلات اقتصادی کشور باز نخواهد شد.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که برجام تجربه روشنی از برعهدی و عدم پایبندی آمریکا و اروپا به تعهداتشان است، تصریح کرد: نباید پیشرفت و توسعه کشور را معطل وعده های توخالی چند کشور معلوم الحال کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشور برای عبور از بحران ها و مشکلات اقتصادی نیازمند تقویت توان داخلی است، خاطرنشان کرد: همان طور که در سایر حوزه ها امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری مقتدر و تعیین کننده در منطقه و جهان تبدیل شده، در حوزه تولید نیز می توانیم به جایگاهی رفیع در عرصه جهانی دست پیدا کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسئولان نباید توان و ظرفیت داخلی کشور را نادیده بگیرند، ادامه داد: اگر از توانمندی های داخلی به خوبی استفاده شود به راحتی می توانیم مشکلات را کنار بزنیم.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از تولید کننده های داخلی با موانعی روبر هستند که به راحتی می توان آنها را از میان برداشت، تصریح کرد: مانع زدایی و پشتیبانی از تولید کننده داخلی وظیفه مهمی است که بر عهده سران سه قوه قرار دارد.

وی با بیان این که اگر کشور از درون قوی شود تحریم ها و فشارهای دشمن بی اثر خواهد بود، بیان داشت: راه قوی شدن باور پذیری نسبت به توانمندی های داخلی است که باید در میان مسئولان کشور تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دولت و مجلس باید قوانین سهل تری را برای رونق تولید وضع و تصویب کنند، ادامه داد: باید از هر گونه قوانینی که موجب فشار بر تولید کننده داخلی می شود پرهیز کرد.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که تولید داخل نیازمند حمایت همه جانبه بخش های مختلف است، افزود: به طور حتم رونق تولید می تواند موجب رشد و شکوفایی اقتصادی کشور شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha