دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پایین‌ترین میزان تعلق خاطر آمریکایی‌ها به عبادتگاه‌ها در 800 سال گذشته

حوزه/ نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که برای نخستین بار در هشت دهه گذشته اکثریت آمریکایی‌ها به یک مکان عبادی خاصی تعلق نداشته و دین‌داری در جامعه آمریکا تا حد زیادی با افول تاریخی مواجه شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از miamiherald، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که کمتر از ۵۰% آمریکایی‌ها خودشان را متعلق به مکان عبادی یا دین مشخصی می‌دانند که این چنین آماری برای نخستین بار است که از جامعه ایالات متحده بیرون می‌آید.

 نظرسنجی توسط گالوپ نشان داد که کمتر از ۵۰٪ آمریکایی‌ها به یک مکان عبادی تعلق دارند.   بر اساس نظرسنجی جدید دوسالانه گالوپ ، برای اولین بار در هشت دهه گذشته ، کمتر از ۵۰٪ از آمریکایی‌ها خودشان را به یک مسجد، کلیسا یا کنیسه متعلق می‌دانند که این به معنای کاهش چشمگیر حضور مذهبی در اماکن دینی می‌باشد.

گالوپ برای اولین بار نظرسنجی از آمریکایی ها را در مورد عضویت در اماکن عبادی از جمله کلیساها در سال ۱۹۳۷ آغاز کرد. در شش دهه بعد، بین ۶۸ تا ۷۶ درصد آمریکایی‌ها گفتند که آنها به یک مکان عبادی تعلق دارند. سپس، در آغاز قرن، کاهش مداوم در عضویت مذهبی آغاز شد  و برای ۲۰ سال ادامه داشته است.

بیش از ۶۰۰۰ آمریکایی در آخرین نظرسنجی گالوپ شرکت کردند و ۴۷٪ اکنون می‌گویند که آنها عضو یک مسجد، کلیسا یا کنیسه هستند. از زمان تاسیس گالوپ در سال ۱۹۳۵ ، این اولین بار است که این رقم به زیر ۵۰% می‌رسد.

 گفتنی است پیش از این مرکز تحقیقات پیو دریافت که حدود ۷۰% آمریکایی‌ها خود را مسیحی می‌دانند. حدود ۲٪ آمریکایی‌ها یهودی و تقریباً ۱٪ مسلمان هستند. طبق این آمارها، این افراد بزرگترین گروه‌های مذهبی در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. به گفته گالوپ‌، کاهش عضویت در اماکن عبادی همزمان با افزایش تعداد آمریکایی‌هایی است که با دین خاصی همذات پنداری نمی‌کنند.

در سه سال گذشته ، حدود ۲۱ درصد آمریکایی‌ها گفتند که ترجیح مذهبی ندارند. این یک افزایش شدید ۸ درصدی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ است. طبق این تحقیقات، همچنین در میان بزرگسالان ایالات متحده که مذهبی هستند، عضویت در کلیسا کاهش یافته است. از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ ، حدود ۷۳٪ از آمریکایی‌ها که ترجیح مذهبی داشتند به کلیسا می‌رفتند ، اما به گفته گالوپ این تعداد اکنون به ۶۰٪ کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha