چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اردوی جهادی شهید حجت اسدی قزوین

حوزه / مسئولان و اهالی روستا وقتی از خودگذشتگی و فعالیت جهادگران را می دیدند، پای کار می آمدند و از کمک کردن در راستای پیشبرد امور استقبال و همراهی می کردند.

به گزارش خانم مرضیه سادات بابایی، جانشین قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، با یک نگاه کلی به اردوی «تا بهار، چابهار»، گفت: این اردو به لحاظ حجم و وسعت کاری و حضور بیش از ۸۰ جهادگر جزو بزرگترین دوره های اردوی جهادی است.

وی افزود: در این دوره قرارگاه شهید حجت اسدی در حوزه های سلامت، عمرانی، کارآفرینی و اشتغالزایی، نظارت، واحد رسانه و اطلاع رسانی و تیم برنامه ریزی در عرصه روستای رمین از توابع شهرستان چابهار فعالیت داشته است.

 بابایی عنوان کرد: برای تنظیم چشم انداز قرارگاه چندین ماه متوالی تمام اسناد بالادستی کشور را بررسی کردیم، به طوری که از اهداف شورای عالی فرهنگی برای طرح ریزی برنامه های فرهنگی بهره بردیم

اردوی جهادی متفاوت در روستای ۱۱ هزار نفره «رمین» چابهار + عکس

 جانشین قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی بیان کرد: مسئولان روستای رمین از جمله دهیار و شوراهای اسلامی و مسئولان شهرستان چابهار و بخشدار منطقه همکاری خوبی با قرارگاه داشته و بیان کردند که پس از گروه جهادی سازندگی این نخستین مجموعه جهادی بوده که در این روستا حضور پیدا کرده است.

بابایی با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفره روستای رمین، عنوان کرد: در راستای توانمندسازی مردم منطقه رمین در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی به دنبال شناخت ظرفیت های موجود در این روستا بودیم که ضمن دستیابی به اطلاعات نسبی بتوانیم در راستای برنامه ۵ ساله قرارگاه برای محرومیت زدایی در این منطقه اقدام کنیم.

جانشین قرارگاه شهید حجت اسدی با اشاره انتخاب روستای رمین به عنوان عرصه خدمت رسانی، تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان ضریب محرومیت بالایی دارد و از طرفی با توجه به سند چشم انداز قرارگاه شهید حجت اسدی مقرر شد حدود ۲۵ درصد از ظرفیت قرارگاه در راستای خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار خارج استانی صرف شود و از طرفی برنامه خدمت رسانی به روستای رمین یک برنامه ۵ ساله خواهد بود.

وی ادامه داد: از روز نخست حضور در منطقه اعضای تیم ارزیابی تاثیرگذاری و رضایت مردم، عملکرد جهادگران و واحدهای مختلف را مورد بررسی قرار دادند تا یک جدول آماری از نحوه عملکرد گروه به لحاظ کمی و کیفی داشته باشیم.

وی اظهار کرد:  مسئولان و اهالی روستا وقتی از خودگذشتگی و فعالیت جهادگران را می دیدند، پای کار می آمدند و از کمک کردن در راستای پیشبرد امور استقبال و همراهی می کردند.

جانشین قرارگاه شهید حجت اسدی بیان کرد: فردی که در اردوهای جهادی شرکت می کند در واقع از یکسری خوشی های خود می گذرد، برای خدمت به دیگران و این حضور علاوه بر خودسازی و آورده های معنوی که برای خود جهادگران به همراه دارد، موجب خیر کثیری برای محرومان است.

بابایی با تاکید بر اینکه ما نیازمند توسعه فرهنگ جهادی در تمام سطوح جامعه هستیم، گفت: حضور موثر در اردوهای جهادی را از جمله اولویت های مهم زندگی خود می دانم و تا زمانی که توفیق خدمتگزاری در این عرصه را داشته باشم دست از تلاش برای محرومیت زدایی برنخواهم داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که از اردوهای جهادی خسته نشده اید، عنوان کرد: مجموعه قرارگاه به نام پربرکت شهید حجت اسدی است و هر جا که گره ای در کار ایجاد شود، ایمان داریم که خود ایشان واسطه می شوند و کارها به خوبی پیش خواهد رفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha