جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 951823
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
مهدیان

کارشناس پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر گفت: فعال سازی کانون های علمی طلاب در مدارس علمیه استان یکی از مهمترین برنامه های معاونت پژوهش است که در این راستا حدود ۴۰ کانون علمی در مدارس علمیه تشکیل شده است.

حجت الاسلام سیدرضا مهدیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به برنامه های معاونت پژوهش حوزه علمیه استان در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: فعال سازی کانون های علمی طلاب در مدارس علمیه استان یکی از مهمترین برنامه های معاونت پژوهش است که در این راستا حدود ۴۰ کانون علمی در مدارس علمیه تشکیل شده است.

کارشناس پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر، برگزاری کارگاه مهارت های پژوهشی در مدارس ویژه طلاب و اساتید، سرکشی به مدارس علمیه استان و ارزیابی عملکرد پژوهشی، تقدیر و تکریم اساتید و طلاب پژوهشی را از دیگر برنامه های این معاونت در سال جدید عنوان کرد.

وی از انتشار نشریه پژوهشی حوزه علمیه استان در آینده خبر داد و گفت: این نشریه جهت معرفی آثار پژوهشی طلاب و اساتید است و انگیزه طلاب را در انجام پژوهش تقویت می کند.

حجت الاسلام مهدیان از تشکیل مجمع پژوهشی نهادهای استان در آینده خبر داد و گفت: این مجمع به دبیری حوزه علمیه و هدف از ایجاد آن تبادل نظر و استفاده از ظرفیت ها و نقاط قوت معاونت های پژوهش دانشگاهها و نهادها و هم افزایی در امر پژوهش است.

کارشناس پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر، معرفی متون پژوهشی فاخر به طلاب و اساتید، برگزاری نمایشگاه پژوهشی در مدارس علمیه استان، تولید محتوای ترویجی پژوهشی، حمایت مادی و معنوی از طلاب و اساتید پژوهشی و راه اندازی و فعال سازی انجمن های علمی را از دیگر برنامه های معاونت پژوهش حوزه علمیه استان در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

وی همچنین برگزاری جلسات کاربردی و هدفمند معاونین پژوهش و شورای پژوهش استان، شناسایی و ایجاد ارتباط با موسسات پژوهشی استان جهت هم افزایی و تبادل نظر و کسب تجربه، ارتباط مستمر با دانشگاه ها و شناسایی و معرفی مفاخر پژوهش استان و نیز بکارگیری طلاب نمونه پژوهشی جهت همکاری با این معاونت را از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده در سال جدید دانست.

حجت الاسلام مهدیان همچنین حمایت از طلاب جهت شرکت در جشنواره های پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) و نیز علامه حلی در مقاطع مدرسه ای، استان و کشوری را از جمله برنامه های معاونت پژوهش حوزه استان اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha