شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام چراغی قزوین

حوزه / حجت الاسلام حبیب چراغی در روستای آراسنج شهرستان بویین زهرا، علاوه بر تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) به مشکلات مردم روستا هم رسیدگی می کند.

خبرگزاری حوزه - قزوین/ حجت الاسلام حبیب چراغی از سال ۸۹ به عنوان مبلّغ امور دینی به همراه خانواده به شهرستان بویین زهرا مهاجرت کرده  و اصالتا اهل شهرستان خدابنده زنجان بوده و تحصیلات تکمیلی را در قم پشت سرگذاشته به منظور تبلیغ به شهرستان بویین‌زهرا مهاجرت کرد و هم اکنون در روستای آراسنج این شهرستان، علاوه بر تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) به مشکلات مردم روستا هم رسیدگی می کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین به فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در شهرستان بویین زهرا و روستای آراسنج پرداخت و بیان کرد: در همان ابتدای ورود به بویین زهرا تصمیم گرفتم موسسه خیریه‌ای را ایجاد کنم تا علاوه بر تبلیغ امور دینی، با همکاری خیرین بتوانم اقدام مثبتی در جهت دستگیری از نیازمندان داشته باشم.

وی ادامه داد: سعی کردیم نیازمندان واقعی را شناسایی کنیم که اکثریت نیاز مالی داشتند؛ اوایل با کمک‌های مالی برای معیشت زندگی، پرداخت اجاره‌بها، خرید جهیزیه و امور دیگر از آن‌ها حمایت کردیم که در نهایت به این فکر افتادیم بهتر است به جای کمک‌های نقدی و معیشتی، کار تشکیلاتی انجام دهیم تا بتوانیم درآمد پایدار برای آن‌ها ایجاد کنیم.

راه اندازی موسسه خیریه ای که پایه گذار اشتغالزایی جوانان روستایی شد

وی ادامه داد: در اولین اقدام سعی کردیم با بسیاری از شرکت‌های اطراف بویین زهرا ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم افراد توانمند را برای اشتغال بپذیرند که در این راستا بیش از ۲۰۰نفر در چندین شرکت به عنوان قراردادی استخدام شدند.

مبلّغ دینی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه ۹۰درصد از خیرین ما در شهرستان بویین‌زهرا و حدود ۱۰درصد نیز از خیرین خارج از استان هستند، عنوان کرد: ۸۱۰ خانوار نیازمند واقعی در شهرستان بویین زهرا شناسایی کردیم که سعی می‌کنیم‌ به صورت ماهانه مبالغی را به حساب آن‌ها واریز کنیم.

حجت الاسلام چراغی تصریح کرد: همچنین ما به صورت مستقیم ۲۲تبلت را از طریق خیرین شهرستان برای دانش‌آموزان بی بضاعت تهیه کردیم و به برخی نیز از طریق تامین میزانی از مبلغ کمک  و مابقی را خودشان تقبل کردند.

حجت الاسلام چراغی تصریح کرد: برای خانواده‌هایی که به دلایلی شرایط اشتغال در شرکت را نیز ندارند، وام‌های قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض تامین  نموده تا بتوانند برای خود کسب و کاری ایجاد کنند، به طوریکه چند نفر با راه‌اندازی فروشگاه‌ مشغول به کار شده و برخی نیز برای اشتغال به کارگاه ام‌دی‌اف معرفی شدند.

مبلّغ امور دینی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: ما در موسسه خیریه فعالیت‌هایی نظیر تهیه جهیزیه، تهیه اقلام دارویی برای بیماران، معرفی به پزشکان را داریم، به طوری که اکنون چندین پزشک با ما همکاری می‌کنند که بیمارانی را که از سوی ما معرفی می‌شوند را به صورت رایگان ویزیت کرده  و داروخانه‌هایی هستند که داروها را رایگان در اختیار ما قرار می‌دهند.

حجت الاسلام چراغی عنوان کرد: در سال گذشته نیز بیش از ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان وهمچنین بیش از ۵۰۰۰ ماسک تولید و بین شهروندان و نیازمندان توزیع شد. 

تقدیر مدیر حوزه علمیه قزوین

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در دیدار با این مبلغ فعال از تلاشهای ارزشمند و ماندگار او در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تبلیغی تقدیر نمود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یعقوب افرا IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام کارگری ۳۵ساله هستم از استان فارس شرکتی کار می‌کردم تصادفی ناخواسته داشتم دادگاه ۷۵ملیون خسارت برام بریده هیچ درآمدی ندارم کلیه ام گذاشتم برا فروش تو رو خدا ،تو روقران اگه امکانش هست کمکم کنید بچه ام کفن بگیرن هیچ راهی ندارم چند سال پیش هم با زن عموم که بیوه بود و۳تا یتیم داشت ازدواج کردم خیلی شرایط بدی دارم یکی از بچه ها هم مشکل مغزی داره نیاز به عمل داره تورو خدا کمکم کنید این آدرس دقیق هم میدم تحقیق کنید استان فارس (نشانی و شماره تلفن محفوظ است )