شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان به بحث تعطیلی مساجد و مراسم های مذهبی اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه هیچ گزارشی در این مدت مبتنی بر ایجاد آلودگی جدی در محیط‌های مساجد نداشته‌ایم، اما شاهد برخی از تصمیم گیری‌ها هستیم که لازم است سیاست ستاد در زمینه مساجد و برگزاری نماز جماعت در مساجد مبتنی بر واقعیت‌های موجودی باشد که در یک ساله گذشته با آن روبرو بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در همدان، ظهر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا، با اشاره به اینکه در مدت زمان یک سال گذشته، در مقام عمل، شاهد همکاری و همراهی با ستاد پیشگیری بوده‌ایم، اظهارداشت: همانگونه که تا به امروز در انجام فعالیت‌ها و اقدامات خود را موظف به رعایت دستورات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا می‌دانستیم و آن را اجرا کرده‌ایم، از این به بعد نیز خود را تابع ستاد و ملزم به اجرای دستورات آن می‌دانیم.

وی با گلایه از نوع تصمیم گیری های ستاد در برخی از موارد در عرصه مقابله با کرونا، یادآور شد: بعد از گذشت ۱۳ ماه از شیوع این ویروس منحوس و داشتن تجربه یکساله از مقابله با کرونا، این سوال به وجود آمده که چرا در ایام نوروز امسال، تصمیمات غیر کارشناسی توسط ستاد در زمینه سفرهای نوروزی گرفته شد و با وجود آنکه برخی از کشورها در وضعیت قرمز بودند، اما سفر به آنجا آزاد گذاشته شد و حتی در سفرهای داخلی نیز شاهد تردد چند میلیون خودرو به شهرهای شمالی بودیم.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: در روزهای آخر سال گذشته، در حالی که وزیر بهداشت ملتمسانه از مردم درخواست عدم سفر را داشت، اما تصمیم‌ ستاد مقابله با کرونا، مانع از انجام سفرهای نوروزی نشد.

وی وجود رفتارهای دوگانه را زمینه ساز سلب اعتماد عمومی دانست و عنوان کرد: امروز لازم است که پروتکل‌ها و سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا بعد از تجربه ۱۳ ماهه، به روز رسانی شود.

امام جمعه همدان به بحث تعطیلی مساجد و مراسم‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه هیچ گزارشی در این مدت مبتنی بر ایجاد آلودگی جدی در محیط‌های مساجد نداشته‌ایم، اما شاهد برخی از تصمیم گیری‌ها هستیم که لازم است سیاست ستاد در زمینه مساجد و برگزاری نماز جماعت در مساجد مبتنی بر واقعیت‌های موجودی باشد که در یک ساله گذشته با آن روبرو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه می‌توان تعطیلی نمازهای جمعه به لحاظ تراکم موجود در جمعیت، را قابل توجیه دانست، یادآور شد: تعطیلی نماز جماعت در مساجد با وجود این اخبار و تجربیات گذشته، توجیه منطقی ندارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 1
    سلام و عرض ادب به نظرم یک رفتار دوگانه عجیبی در ستاد ملی کرونا رخ داده بعد از یک سال تجربه چطور میشه که کشور را در ظرف سه روز دوباره قرمز کنند