پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قطبی

حجت الاسلام قطبی با اشاره به رسالت و وظیفه نظام انقلاب اسلامی ایران در جنگ حکمرانی مطلق، گفت: استراتژیی که در این جنگ قدرت می‌تواند ما را به توفیق رساند، تقویت قدرت‌های مذهبی و محلی و شبکه سازی قدرت‌های محلی-مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قطبی، در ویژه‌برنامه مجمع مبلغان ماه مبارک رمضان که به‌صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش رو، اظهارداشت: انتخابات یک مقوله مهم و ارزشمند در کشور بوده و باید تلاش وافری بر افزایش حضور و مشارکت مردم داشت تا انتخاباتی سرافرازانه و غرورمندانه رقم زنیم.

وی افزود: هم‌اکنون در عصر پیچیده‌ای قرار داریم؛ به‌طوری‌که بعضی نام حیرت بر آن نهاده‌اند، مهم‌ترین مقوله عصر حاضر در دنیا و به‌ویژه در کشورهای بزرگ حکمرانی مطلق بر جهان است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان، با بیان اینکه بزرگ‌ترین جنگ عصر حاضر، جنگ قدرت و حاکمیت مطلق است، گفت: جنگ‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و امنیتی خرده جنگ‌هایی است که یک جنگ اصلی به نام حکمرانی مطلق رقم زده است.

وی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ به‌ویژه آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند اگر در این پیچ تاریخی نتوانند سلطه مطلق بر عالم را پیدا کنند، برای همیشه کنار گذاشته خواهند شد؛ بنابراین با تمام توان تلاش می‌کنند در این جنگ حکمرانی مطلق برنده شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قطبی تصریح کرد: رسالت و وظیفه نظام اسلامی ایران، در این جنگ حکمرانی مطلق و استراتژی که در این جنگ قدرت می‌تواند ما را به توفیق رساند، «تقویت قدرت‌های مذهبی، محلی و شبکه‌سازی است».

وی با اشاره به یک خط‌مشی اصلی و اساسی، اظهارداشت: مهم‌ترین چیزی که در این عصر حاضر می‌توانیم به آن بپردازیم تقویت شبکه‌هایِ قدرتمند مذهبی است؛ به این صورت که در محلات قدرت‌های مختلفی وجود دارد که توان تأثیر داشته و هر چه قدرت‌های محلی تقویت شوند و به همدیگر پیوند خورند، می‌توانیم در منظومه نظام اسلامی و حاکمیت مطلق دین در دنیا تأثیرگذار باشیم؛ بر این اساس اگر ظرفیت‌های کوچک جمع شوند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان، خاطرنشان کرد: فضای مجازی یکی از مهم‌ترین عواملی است که شبکه قدرتمند محلی را  تهدید می‌کند، هرچند فضای مجازی یک فرصت فراسرزمینی به ما می‌دهد اما یک ویژگی خاص دارد که اگر دقت نشود به تهدید تبدیل شده و آینده را خواهیم باخت.

وی افزود: دومین تهدید کروناست که رویه‌ساز و رویه‌سنج است که می‌خواهد تعاملات اجتماعی را به فضای مجازی ببرد و هم می‌سنجد که مردم در چه موضوعاتی التزام و پذیرش بیشتری دارند، فاصله مکانی و اجتماعی ایجاد می‌کند، مردم را از همدیگر می‌ترسانند و ترس روانی ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام قطبی، با بیان اینکه سیاست کرونا پرهیز پناه است، گفت: پرهیز از یکدیگر و پناه به فضای مجازی بزرگ‌ترین استراتژی است که کرونا به دست گرفته و اگر درست مدیریت نشود، ما فضای مجازی را از دست خواهیم داد و حکمرانی مطلق را کسی به دست خواهد گرفت که بیشترین پناهنده را در فضای مجازی بپذیرد و کسی موفق‌تر است که پناهنده بیشتری بپذیرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha