جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه ای  با معماری خاص در مالاوی

حوزه/ مدرسه ای در کشور مالاوی به عنوان نمونه معماری کم نظیر آفریقایی بر حسب بومی گرایی و با ترکیبی منحصربه فرد از کاه و بافت درختان نخل به بهره برداری رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ، اخیرا در کشور مالاوی مدرسه ای قرآنی در رده دوره متوسطه ساخته شده  که نشان از تمدن کهن آفریقایی دارد و پاسخی مناسب به سبک معماری و ساخت غربی داده است به طوری که نمای بیرونی و دورنی آن همگی از کاه، خاک و چوب ساخته شده که در نوع خود از لحاظ معماری، نقشه برداری و ساخت بی نظیر و منحصر به فرد است، این مجموعه توسط یک شرکت دانش بنیان آفریقایی (نورو کریمندکو) طراحی و تاسیس شده  که مورد استقبال سراسری مردم این کشور و سایر کشورهای آفریقایی قرار گرفته است.

این مجموعه آموزشی از قسمت ها و پارت های مختلفی همچون: کلاس های درس، کتابخانه، آمفی تئاتر، کارگاه آموزشی و بخش های تفریحی تشکیل شده که به دلیل ساختمان خاص و طراحی شگفت انگیز به زودی در دست ثبت در کتاب رکورد های گینس قرار دارد.

لازم به ذکر است کشور آفریقایی جمهوری مالاوی با پایتخت لیلونگوه، کشوری است محصور در خشکی واقع در جنوب شرق آفریقا که بیش از بیست و پنج درصد از مردمان آن مسلمان هستند که غالبا  شافعی مذهب هستند.

افتتاح مدرسه قرآنی با معماری متفاوت در مالاوی +تصاویر

افتتاح مدرسه قرآنی با معماری متفاوت در مالاوی +تصاویر

افتتاح مدرسه قرآنی با معماری متفاوت در مالاوی +تصاویر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha