شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 952549
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵
مسجد جدیدی در فیجی افتتاح می شود

حوزه/ مسجدی در جزیره سونایسالی در فیجی، با بودجه بالغ بر یک میلیون دلار توسط انجمن اعتماد مسجد حنیفه تاسیس شده است و شنبه بعداز ظهر این مسجد افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از fijisun، یک مسجد جدید در جزیره سونایسالی در کشور فیجی واقع در اقیانوس آرام، روز شنبه افتتاح شده و درهای خود را به روی نمازگزاران خواهد گشود.

این مسجد با هزینه‌ای بالغ بر ۱ میلیون دلار ساخته شده و متعلق به انجمن اعتماد مسجد حنیفه است.

بابی خان، رئیس اعتماد مسجد اعلام کرد که بودجه ساخت و ساز مسجد از سوی جامعه محلی مسلمان و همچنین کسانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند جمع تأمین شده و ساخت آن یک سال طول کشیده است. به گفته او این ساختمان همچنین دارای یک راهروی بتونی ، کاشی‌کاری ، فرش و لوله کشی است.

به گفته وی زمینی که مسجد در آن قرار دارد ، اهدایی است و این بنا توسط خانواده آقا و خانم خان از وسترن هوم لیمیتد ساخته شده است.

آقای خان ، به عنوان یک توسعه دهنده املاک ، گفت: این یک سفر شگفت انگیز برای ساختن این مسجد بوده است که باعث لذت و رضایت من شده است. و مایه خرسندی است که این مسجد قبل از ماه مبارک رمضان افتتاح گردید.

وی گفت: من این پروژه را صرفاً برای ساخت و ساز از طریق کمک‌های مالی شرکت خود پذیرفتم. و برخی از خواهران و برادران ما کمک مالی کرده‌اند. همه ما می‌دانیم که پس از عزیمت به آن دنیا به خاطر امور خیریه برای مسجد چه چیزی بدست خواهیم آورد.

خان از همه کسانی که به هر طریقی برای ساخت این مسجد کمک‌ کرده‌اند قدردانی کرد.

لازم به ذکر است در مراسم افتتاحیه فرادا شنبه که ساعت ۲ بعد از ظهر برگزار می‌شود، وزیر تجارت ، اقتصاد، جهانگردی و حمل و نقل فیجی حضور خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha