جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پذیرش حوزه های علمیه

حوزه/ مسئول کمیته جذب حوزه علمیه استان فارس رویکرد پذیرش حوزه علمیه در سال ۱۴۰۰_۱۴۰۱ را جذب نخبگان دانست و گفت: با توجه به وجود ٣۵ مدرسه علمیه دارای پذیرش، ظرفیت پذیرش در مدارس علمیه استان نزدیک به ۱٢٠٠ طلبه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ خواهد بود.

حجت الاسلام مهدی دهقان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به آغاز ثبت نام و پذیرش حوزه علمیه اظهار کرد: نام نویسی پذیرش حوزه علمیه استان فارس همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ آغاز و تا ۳١ اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص ظرفیت پذیرش مدارس علمیه فارس افزود: امسال شاهد ظرفیت بسیار مطلوبی در پذیرش طلاب در مقاطع مختلف هستیم و داوطلبان پذیرفته شده در آزمون و مصاحبه در ٣۵ مدرسه مشغول به تحصیل می‌شوند که ٣١ مدرسه بلند مدت و ۴ مدرسه کوتاه مدت است.

معاون آموزش حوزه علمیه فارس با تصریح اینکه پذیرش مدارس علمیه در سه مقطع دارای مدرک سیکل، دیپلم و بالاتر، و دانشجویان بالای ۳۰ واحد و دارندگان مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: گروه نخست شامل پایه‌های هشتم برنامه جدید آموزشی یا همان سوم راهنمایی نظام قدیم و پایه نهم و دهم یا اول و دوم دبیرستان می‌شود، همچنین گروه دوم متقاضیان دارای مدرک دیپلم یا سوم دبیرستان و یا  پایه یازدهم و دوازدهم متوسطه نظام آموزشی جدید و دانشجویان زیر ۳۰ واحد قبولی می‌توانند برای نام نویسی در پذیرش این مدارس اقدام کنند؛ در گروه دوم ۲۵ مدرسه حوزه علمیه استان فارس از میان دارندگان دیپلم پذیرش خواهند داشت گروه سوم می‌توانند در نام نویسی پذیرش مدارس بخش های خود را انتخاب کنند.

وی، نحوه ثبت نام را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: داوطلبان در استان فارس می‌توانند به کانال پذیرش حوزه علمیه فارس به آدرس @pazireshowzehfars مراجعه نمایند و با مطالعه دفترچه آزمون، کسب اطلاعات لازم و آشنایی با مدارس علمیه استان از طریق سامانه پذیرش حوزه های علمیه اقدام به ثبت نام کنند؛ ضمنا متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٧١٣٢٢٣٢٢٨١ داخلی ١٢٢ یا شماره ٠٩٣۶۴٢٧٧٧٨٢( معاونت آموزش، واحد پذیرش) تماس بگیرند و یا به مدارس علمیه سراسر استان مراجعه فرمایند.

حجت الاسلام دهقان در خصوص برگزاری زمان آزمون، اعلام کرد: زمان آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ خواهد بود و متقاضیان برای حضور در آزمون می‌توانند سه روز قبل از طریق سامانه پذیرش کارت ورود به آزمون را دریافت کنند. نحوه برگزاری آزمون به شرایط بستگی دارد که امیدواریم تا آن زمان ویروس کووید ۱۹ برطرف شده باشد تا بتوانیم به صورت فیزیکی در خدمت داوطلبان باشیم در غیر این صورت آزمون به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha