جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علیرضا آشناگر

حوزه/ استاندار سمنان گفت: پیک چهارم کرونا در استان سمنان آغاز شده و اگر رعایت نکنیم، ممکن است با مشکلات زیادی در بخش مدیریت و مقابله با این ویروس مواجه شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا آشناگر، امروز در نشست ویدئوکنفرانسی ستاد مدیریت مقابله با کرونا، در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: از سپاه و بسیج می‌خواهیم همکاری خود را با کادر درمانی ادامه داده و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را با هدف مدیریت مقابله با کرونا ادامه دهند.

وی اضافه کرد: تمام فعالیت‌های آموزشی استان سمنان به‌صورت حضوری تعطیل است و مأموریت کارکنان دستگاه‌های اجرایی به شهرستان‌ها ممنوع است.

استاندار سمنان تصریح کرد: پرداختی‌های حق مأموریت را حتماً بررسی خواهیم کرد و انجام مأموریت‌ها کاملاً خلاف است و نباید انجام شود.

آشناگر بیان کرد: برای ۶۰ میلیون نفر بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده که در ماه مبارک رمضان پرداخت و تسهیلات مشاغل تحت تأثیر کرونا به مدت ۶ ماه استمهال می‌شود.

وی گفت: از تلاش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان در بخش‌های مختلف که با تلاش مضاعف در خط مقدم مدیریت مقابله با کرونا قرار دارند، تشکر می‌کنم و هر موج کرونایی که این استان را فرامی‌گیرد، آنها با تمام وجود برای مدیریت و مقابله با کرونا تلاش می‌کنند.

استاندار سمنان اضافه کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، برای پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها مشکل نداریم و فرآیند تست و نمونه‌گیری به‌صورت منظم و در کمترین زمان ممکن در حال انجام است.

آشناگر عنوان کرد: تعداد بستری‌های بیماران کرونایی در استان سمنان زیاد شده؛ اما میزان ترخیص بیماران هم رضایت‌بخش است.

برگزاری هرگونه تجمع فرهنگی و مذهبی ممنوع است

استاندار سمنان گفت: برگزاری هرگونه تجمع فرهنگی و مذهبی در ماه مبارک رمضان باهدف مدیریت و مقابله با کروناویروس ممنوع در مناطق شهری و روستایی استان سمنان است.

آشناگر افزود: فروشگاه‌های بزرگ و بازارهای عمومی حتماً در شهرهای قرمز کرونایی تعطیل شوند و سوپرمارکت‌ها برای تأمین نیازهای عمومی و ضروری مردم، استثنا بوده و باز هستند.

وی ادامه داد: محدودیت‌های تردد در استان سمنان بر اساس رنگ‌بندی با جدیت دنبال شود و فرمانداران و نیروی انتظامی هماهنگی لازم را در ارتباط با اعمال دقیق محدودیت‌ها داشته باشند.

استاندار سمنان اضافه کرد: هرگونه تردد از شهرستان‌های قرمز ممنوع است و نیروی انتظامی باید در ورودی شهرها مستقر شود و در کنار کنترل هوشمند به‌صورت فیزیکی هم در ورودی‌ها حضور داشته باشند.

آشناگر گفت: در شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی برگزاری تجمع مذهبی و فرهنگی و افطاردهی و پخش نذورات ممنوع است و اگر قرار باشد نذردهی انجام شود، به‌صورت بیرون‌بر باشد.

وی تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان آیین‌های مذهبی و فرهنگی به‌صورت انفرادی و خانوادگی برگزار شود و برگزاری مراسم در تکایا و مساجد ممنوع است؛ اما برای شب‌های احیا، شاید تصمیمات جدیدی اتخاذ شود که به‌محض تصمیم‌گیری ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.

ادارات طرح دورکاری کارکنان را اجرا کنند

استاندار سمنان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و ادارات برای مدیریت مقابله با کروناویروس طرح دورکاری کارکنان دولت را با جدیت اجرا کنند.

آشناگر افزود: مصوبات اعلامی ستاد ملی مدیریت مقابله با کروناویروس با جدیت در استان سمنان دنبال شود و تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در بخش‌های مختلف موظف به اجرای دقیق آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیک چهارم کرونا ویروس در استان سمنان آغاز شده و اگر رعایت نکنیم، ممکن است با مشکلات زیادی در بخش مدیریت و مقابله با این ویروس مواجه شویم.

تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت در شهرهای قرمز را دارند

استاندار سمنان تصریح کرد: شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار بر اساس رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار دارند و در این شهرستان‌ها به غیر از مشاغل گروه یک، تمام مشاغل دیگر تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.

آشناگر با بیان اینکه اتحادیه‌ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف هستند تا در ارتباط اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند، گفت: دستگاه‌های اجرایی دستورالعمل‌های سازمان استخدامی و معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در ارتباط با نحوه به‌کارگیری نیروی انسانی در ادارات با توجه به رنگ‌بندی جدید کرونا را اجرا کنند.

وی افزود: در مناطق قرمز کرونایی در ادارات ضروری حتماً ۵۰ درصد نیروی انسانی به‌صورت دورکاری به فعالیت اداری رسیدگی کنند و در ادارات غیرضروری هم تا ۷۰ درصد نیروی انسانی می‌توانند به دورکاری بروند.

استاندار سمنان اضافه کرد: در شهرستان‌های سرخه، مهدی‌شهر و میامی که در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند، مدیران دستگاه‌های ضروری و غیرضروری تا ۵۰ درصد از کارکنان خود را به دورکاری بفرستند.

آشناگر با بیان اینکه گزارش‌هایی رسیده که در بعضی از ادارات، مدیران اجازه دورکاری را به کارکنان نمی‌دهند، گفت: مسؤولیت هرگونه خسارت و ابتلا کارکنان ادارات به کرونا ویروس برعهده مدیر مجموعه است و مدیر مربوط باید پاسخگوی عملکرد خود در ارتباط با نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات باشند.

وی اضافه کرد: سازمان و ادارات بازرسی در بحث حُسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات و دیگر بخش‌های خدمات‌رسان باید ورود کنند و در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: برخی مدیران دستگاه‌های با اجرای طرح دورکاری در ادارات مخالفت نمی‌کنند؛ اما کارانه و اضافه‌کار کارکنانی که به دورکاری می‌روند را کم می‌کنند و کارمند برای آن که اضافه‌کار و یا کارانه‌اش قطع نشود، به اداره می‌آید که این امر غلط است و مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید به خاطر اجرای طرح دورکاری، کارانه و اضافه‌کار کارکنان خود را کم یا قطع کنند.

آشناگر  بیان کرد: بازرسان نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات را رصد کنند و لیست حضور و غیاب کارکنان ادارات را ارزیابی شود و اگر حضور کارکنان ادارات از متوسط در نظر گرفته شده بیشتر بود با مدیر مربوط برخورد شود.

وی افزود: حتی برای فرمانداری‌ها، دانشگاه‌ها و شهرداری‌ها هم همین‌طور است و مدیران ادارات و فرمانداران موظف هستند که کارمندان را به دورکاری بفرستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha