یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پیر معصوم نقوی با رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور دیدار کرد

حوزه/ پیر سید معصوم نقوی گفت: پاکستان و ایران سنگرهای محکم اسلام هستند. برای شکوه و عظمت اسلام، ما باید از یکدیگر حمایت کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» پیر سید محمد معصوم حسین نقوی، رئیس جمعیت علمای پاکستان و رهبر اهل سنت این کشور در دیدار با آقای جعفر روناس رئیس جدید خانه فرهنگ ایران در شهر لاهور، بر لزوم اتحاد مسلمانان تأکید کرد و گفت: عشق به پیامبر اکرم (ص) سرمایه مسلمانان است و ایمان به ختم نبوت عقیده اساسی ما است. ایمان یک مسلمان بدون محبت اهل بیت کامل نیست. پاکستان و ایران سنگرهای محکم اسلام هستند. و دو کشوری هستند که به خاطر دارا بودن اکثریت مسلمانان، افتخار نمایندگی اسلام را دارند. برای شکوه و عظمت اسلام، ما باید از یکدیگر حمایت کنیم و ما درد و ارزشهای اسلامی مشترکی داریم.

وی گفت: فتوای رهبر معظم ایران آیت الله خامنه ای در خصوص حرمت اهانت به ازواج پیامبر و احترام به مقدسات اهل سنت، زمینه وحدت مسلمانان را فراهم می کند. قدرت های استعمارگر از ترس قدرت اسلام، از طریق دوستان نادان و برخی از اشرار مزدور، در بین فرقه های مسلمان اختلاف افکنی می کنند و مردم همیشه از آنها ابراز نارضایتی کرده اند.

در پایان بزرگان اهل سنت از تلاش های دولت ایران برای وحدت مسلمانان در سطح بین المللی قدردانی کردند و گفتند: برنامه های عید میلاد النبی در خانه فرهنگ ایران سالهاست که برگزار می شود، باید این مراسم توسط خانه فرهنگ دوباره از سر گرفته شود. این مراسم دوست داشتنی فرصتی را فراهم می کند تا دانشمندان مکاتب مختلف گرد هم آیند و اتحاد بین مسلمانان را تقویت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha