سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دفاع پایان نامه

حوزه/ پایان‌نامه سطح سه حوزه علمیه خراسان با عنوان «بررسی دیدگاه عبدالعزیز دهلوی پیرامون حدیث ثقلین» به همت اداره مدارج علمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان در مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، پایان‌نامه سطح سه حجت‌الاسلام محمد کبیری با عنوان «بررسی دیدگاه عبدالعزیز دهلوی پیرامون حدیث ثقلین» در جلسه دفاعیه توسط اساتید داور حجج‌اسلام والمسلمین حسینی فقیه و سجادی زاده، موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت.

تدوینگر این پایان‌نامه بابیان اینکه حدیث شریف «ثقلین» از روایات متواتر و موردپذیرش فریقین است، گفت: پیامبر اکرم(ص) در مناسبات مختلف به‌ویژه در اواخر عمر شریف آن را بازگو کرده‌اند و تأکیدی بر حفظ حرمت قرآن کریم و جایگاه رفیع اهل‌بیت(ع) و مقام ولایت و امامت آن‌ها و ضرورت تمسک توأمان به آن دو برای مصون بودن از انحراف و ضلالت امت اسلام داشته‌اند.

حجت‌الاسلام کبیری ابراز کرد: این تحقیق به‌ صورت توصیفی، تحلیلی و انتقادی با استناد به منابع معتبر اهل سنت است تا زمینه پذیرش مطالب را بهتر فراهم سازد.

وی در پایان گفت: نتایج تحقیق نشانگر ضعف بنیادین اشکالات دهلوی بوده و با اندک تأمل در مصادر روایی و رعایت انصاف، شبهات و اتهامات وارده وی، چاسخ داده می شود.

گفتنی است، تدوینگر این پایان‌نامه از هدایت و راهنمایی حجج اسلام والمسلمین رحمانی در مقام استاد راهنما و افضل‌آبادی به‌ عنوان استاد مشاور، بهره برده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha